logo BIPLogo Facebook

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej we Wrocławiu

Budynek MOPS fot. Dorota Szadejko

 

Podstawowe informacje

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
53-611 Wrocław, ul. Strzegomska 6
e-mail: sekretariat@mops.wroclaw.pl
tel. 71 78 22 322
fax: 71 78 22 405

Godziny otwarcia

7.30 – 15.30
niektóre nasze biura mogą pracować
w zmienionych godzinach

Kasy

ul. Strzegomska 6
poniedziałek – piątek
10.00 – 14.00
w ostatni dzień miesiąca
10:00 – 12:00

Świadczenia rodzinne i alimentacyjne

tel. 71 79 99 274

Dodatki Mieszkaniowe

tel. 71 78 22 346
tel. 71 78 22 348

Karta Rodzina Plus
i Karta Dużej Rodziny

tel.  71 78 23 595
tel.  71 78 23 594
ul. Namysłowska 8
poniedziałek – środa i piątek
8.00 – 15.00
czwartek
8.00 – 16.30

Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności

tel. 71 78 22 360
tel. 71 78 22 362
tel. 71 78 22 363
e-mail: zon@mops.wroclaw.pl
pl. Solidarności 1/3/5 - III piętro, pokój 316
poniedziałek – piątek
8.00 – 15.00

 

Wyszukaj

Współpraca z organizacjami pozarządowymi w zakresie zadań publicznych obejmujących rehabilitację społeczną osób z niepełnosprawnościami

Od 1 października 2015 roku współpracą z organizacjami pozarządowymi w zakresie zlecania zadań publicznych z zakresu rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych zajmuje się Dział Wsparcia Osób z Niepełnosprawnościami Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej we Wrocławiu. Są to zadania finansowane lub współfinansowane ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, którymi dysponuje Gmina Wrocław.  Dotacji na realizację zadań publicznych udzielamy po przeprowadzeniu otwartego konkursu ofert albo z pominięciem konkursu, dla ofert złożonych w trybie bezkonkursowym. W celu uzyskania szczegółowych informacji prosimy o przeglądanie naszej strony internetowej lub kontakt pod numerem telefonu 71 78 22 417. Podstawa prawna: Ustawa z 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji  zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2024 poz. 44), Ustawa z 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2023 r. poz. 571); Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z 7 lutego 2008 r. w sprawie rodzajów zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych zlecanych fundacjom oraz organizacjom pozarządowym ( Dz.U. z 2016 r. poz. 1945); Uchwała numer LXXVI/1976/23 Rady Miejskiej Wrocławia z 21 grudnia 2023 roku w sprawie zadań Miasta Wrocławia z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych, finansowanych w 2024 roku ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych;- Uchwała numer LXI/1599/22 Rady Miejskiej Wrocławia z 24 listopada 2022 roku w sprawie Wrocławskiego Programu Działań na Rzecz Osób Niepełnosprawnych „Bez barier” na lata 2023-2029; Uchwała numer LXXIV/1882/23 Rady Miejskiej Wrocławia z 19 października 2023 roku w sprawie programu współpracy Miasta Wrocławia z organizacjami pozarządowymi w 2024 roku; Uchwała numer XLV/1160/21 Rady Miejskiej Wrocławia z 21 października 2021 roku w sprawie wieloletniego programu współpracy Miasta Wrocławia z organizacjami pozarządowymi w latach 2023-2027 Aktualności NGO: Link do otwartych konkursów ofert Link do oferty złożonych w trybie bezkonkursowym (art. 19a)
Formy pomocy
Anna Pióro

Aktywny Samorząd 2024

           Aktywny  samorząd   2024             Uprzejmie informujemy, że podobnie jak w roku ubiegłym Miasto Wrocław przystąpiło do realizacji programu „Aktywny samorząd”. Jednostką organizacyjną Realizatora programu jest Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej we Wrocławiu. Program jest finansowany ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Głównym celem programu jest wyeliminowanie lub zmniejszenie barier ograniczających uczestnictwo beneficjentów programu w życiu społecznym, zawodowym i w dostępie do edukacji. Informujemy, że osoby zainteresowane uzyskaniem środków PFRON muszą składać wnioski w platformie SOW (System Obsługi Wsparcia). Dotyczy to całego programu Aktywny Samorząd (w terminie od 1 marca do 31 sierpnia 2024) System SOW przewiduje znakomite ułatwienia i uproszczenie wszelkich procedur związanych z aplikowaniem o pomoc i realizacją programu, co powinno przyspieszyć także realizację wniosków i uzyskanie pomocy.   Osoby chcące uzyskać pomoc w aplikowaniu o środki PFRON poprzez SOW mogą skorzystać z różnorodnych form wsparcia m.in. w postaci infolinii (22 581 84 10 wew. 3), portalu edukacyjno-informacyjnego (www.portal-sow.pfron.org.pl) oraz szkoleń e-learningowych (www.edukacja.pfron.org.pl). Pomocą służą również pracownicy PFRON w punktach informacyjnych, zlokalizowanych we wszystkich wojewódzkich oddziałach Funduszu, gdzie na dedykowanych stanowiska można złożyć elektroniczny wniosek.   Informacje odnośnie MODUŁU I Informacje odnośnie MODUŁU II
Formy pomocy
Anna Pióro

Wynagrodzenie dla opiekunów

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej we Wrocławiu zaprasza do kontaktu osoby, które są zainteresowane pełnieniem funkcji opiekunów prawnych osób całkowicie ubezwłasnowolnionych i kuratorów osób częściowo ubezwłasnowolnionych.
Formy pomocy
Patrycja Cuber

Skład Zespołu Interdyscyplinarnego na rok 2021

W skład Zespołu Interdyscyplinarnego ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie wchodzą: Skład Zespołu Interdyscyplinarnego na rok 2021: Prezydium Zespołu Interdyscyplinarnego ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie: Przewodnicząca Zespołu Izabela Pawłowska - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej; Zastępca Przewodniczącej Zespołu Arkadiusz Klimczak - Wrocławskie Centrum Zdrowia Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej; Sekretarz Zespołu Anna Golec - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej; 1) Beata Meyer - Departament Edukacji Urzędu Miejskiego Wrocławia; 2) Beata Łakota - Departament Edukacji Urzędu Miejskiego Wrocławia; 3) Michał Szydłowski - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej; 4) Katarzyna Janas - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej; 5) Małgorzata Makarczuk - Kłos - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej; 6) Janusz Kucab - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej; 7) Adam Ambroży - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej; 8) Małgorzata Mocha - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej; 9) Judyta Wojtasik - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej; 10) Kamila Sołtys - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej; 11) Ewa Zyków - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej; 12) Martyna Malik - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej; 13) Magdalena Nowacka - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej; 14) Bożena Janiszewska - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej; 15) Patrycja Kruk - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej; 16) Magdalena Ratuszny -Ut - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej; 17) Magdalena Krzyżanowska - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej; 18) Barbara Kuczyńska - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej; 19) Irina Szemczuk - Kluska - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej; 20) Ewa Fabiszewska - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej; 21) Łucja Lewandowska - Bugaj - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej; 22) Hanna Demus - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej; 23) Kamila Rybak - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej; 24) Anna Stuczyńska - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej; 25) Izabela Pawłowska - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej; 26) Piotr Nietreba - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej; 27) Agnieszka Strzecha - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej; 28) Aleksandra Olber - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej; 29) Angelika Halska - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej; 30) Anna Komarnicka - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej; 31) Eliza Florkowska - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej; 32) Małgorzata Król-Bagińska - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej; 33) Anna Golec - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej; 34) Joanna Wach - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej; 35) Elżbieta Małasiewicz-Górniak - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej; 36) Alicja Okoniewska - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej; 37) Małgorzata Osipczuk - Stowarzyszenie „Intro"; 38) Paweł Osipczuk - Stowarzyszenie „Intro"; 39) Joanna Poprawa - Sąd Rejonowy dla Wrocławia - Fabrycznej; 40) Diana Milej - Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej; 41) Sylwia Krajewska - Sąd Okręgowy we Wrocławiu; 42) Magdalena Kiczka - Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Śródmieścia; 43) Beata Gryboś - Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Śródmieścia; 44) Aleksandra Kosmala - Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Śródmieścia; 45) Małgorzata Hermet - Sąd Rejonowy dla Wrocławia- Krzyków; 46) Magdalena Kalicińska - Sąd Rejonowy dla Wrocławia- Krzyków; 47) Ewelina Rosa - Komenda Miejska Policji we Wrocławiu; 48) Kacper Urbanowicz - Komenda Miejska Policji we Wrocławiu; 49) Piotr Moczkodan - Komenda Miejska Policji we Wrocławiu; 50) Łukasz Raczkowski - Komenda Miejska Policji we Wrocławiu; 51) Jadwiga Góralewicz - Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych; 52) Iwona Waszkiewicz - Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych; 53) Alicja Pietkiewicz - Prokuratura Okręgowa we Wrocławiu; 54) Agnieszka Skoczek - Prokuratura Okręgowa we Wrocławiu; 55) Piotr Wanatowicz - Wrocławskie Centrum Zdrowia Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej; 56) Arkadiusz Klimczak - Wrocławskie Centrum Zdrowia Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej    
Formy pomocy
Monika Wodejko

Linki

http://www.kampaniaprzemoc.pl/ Wrocławska Kampania Przeciwdziałania Przemocy http://fdn.pl/ Fundacja Dzieci Niczyje http://www.niebieskalinia.pl/  Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie "Niebieska Linia" http://www.wroclaw.policja.gov.pl/www/index.cgi Komenda Miejska Policji we Wrocławiu http://mops.wroclaw.pl/formy-pomocy/nadodrzanskie-centrum-wsparcia Nadodrzańskie Centrum Wsparcia / Ośrodek Interwencji Kryzysowej
Formy pomocy
Anna Szewczyk

Siedziba Zespołu Interdyscyplinarnego

Nadodrzańskie Centrum Wsparcia przy ul. Rydygiera 43a Tel. 71 78 23 591 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. document.getElementById('cloak3737c59105926fb73a1d3f3c637d8d35').innerHTML = ''; var prefix = 'ma' + 'il' + 'to'; var path = 'hr' + 'ef' + '='; var addy3737c59105926fb73a1d3f3c637d8d35 = 'zespol.interdyscyplinarny' + '@'; addy3737c59105926fb73a1d3f3c637d8d35 = addy3737c59105926fb73a1d3f3c637d8d35 + 'mops' + '.' + 'wroclaw' + '.' + 'pl'; var addy_text3737c59105926fb73a1d3f3c637d8d35 = 'zespol.interdyscyplinarny' + '@' + 'mops' + '.' + 'wroclaw' + '.' + 'pl';document.getElementById('cloak3737c59105926fb73a1d3f3c637d8d35').innerHTML += ''+addy_text3737c59105926fb73a1d3f3c637d8d35+'';
Formy pomocy
Anna Szewczyk

Szczególne uprawnienia żołnierzy i ich rodzin

Artykuły 119 – 136 ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej zawierają szereg uprawnień żołnierzy i ich rodzin. Cześć z tych uprawnień realizują gminy. Komu przysługuje świadczenia? Osoby mieszkające na terenie Wrocławia mogą starać się w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej o: ustalenie i wypłatę świadczenia rekompensującego utracone wynagrodzenie ze stosunku pracy lub stosunku służbowego albo dochodów z prowadzonej działalności gospodarczej lub rolniczej które mogliby uzyskać w okresie odbywania służby wojskowej dla żołnierza rezerwy / osoby przeniesionej do rezerwy niebędącej żołnierzem rezerwy, który odbył ćwiczenia wojskowe; uznanie żołnierza w czynnej służbie wojskowej albo osoby, której doręczono kartę powołania do tej służby za posiadającego na wyłącznym utrzymaniu członków rodziny albo za żołnierza samotnego; pokrycie opłat związanych z utrzymaniem lokalu mieszkalnego przez żołnierza uznanego za posiadającego na wyłącznym utrzymaniu członków rodziny albo za żołnierza samotnego. Gdzie można złożyć wniosek? W Dziale Wsparcia Mieszkańców Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej we Wrocławiu w pokoju 206 (II piętro) w budynku przy ul. Hubskiej 30-32 od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.00. Wymagane dokumenty: Ustalenie i wypłata świadczenia rekompensującego: wniosek o wypłatę świadczenia rekompensującego dla żołnierza rezerwy / osoby przeniesionej do rezerwy niebędącej żołnierzem rezerwy, który odbył ćwiczenia wojskowe (pobierz druk); oryginał zaświadczenia o odbyciu ćwiczeń wojskowych wydane przez dowódcę jednostki wojskowej w dniu zwolnienia żołnierza z ćwiczeń zaświadczenie o kwocie dziennego utraconego wynagrodzenia w związku z odbytymi ćwiczeniami wojskowymi wydane przez: - naczelnika urzędu skarbowego – w stosunku do żołnierzy prowadzących działalność gospodarczą; - pracodawcę – w stosunku do żołnierzy będących pracownikami lub pozostających w stosunku służby (pobierz druk); - wójta, burmistrza lub prezydenta miasta – w stosunku do żołnierzy utrzymujących się wyłącznie z działalności rolniczej. W przypadku pozostałych uprawnień wniosek wraz uzasadnieniem i zgromadzoną dokumentacją (zależne od indywidualnej sytuacji wnioskodawcy). Prosimy pamiętać, że: podczas składania wniosku należy okazać pracownikowi oryginały dokumentów; pracownik MOPS może wymagać dostarczenia także innych dokumentów, jeżeli jest to niezbędne do rozpatrzenia sprawy. Dodatkowe informacje: Przyznanie i wypłata świadczeń następuje na podstawie decyzji. Rozpatrzenie wniosku i wydanie decyzji nie podlega żadnym opłatom. Informacje udzielane są także drogą telefoniczną pod numerami 71 78 22 348. Podstawa prawna: ustawa z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1541 ze zm.) rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 25 sierpnia 2015 r. w sprawie sposobu ustalania i trybu wypłacania świadczenia pieniężnego żołnierzom rezerwy oraz osobom przeniesionym do rezerwy niebędącym żołnierzami rezerwy (Dz. U. z 2018 r. poz. 881)
Formy pomocy
Paweł Czerwiński

Aktywny Samorząd 2024 Moduł II

   W ramach programu AKTYWNY SAMORZĄD Moduł II realizowana jest pomoc w uzyskaniu wykształcenia na poziomie wyższym. Dawniej program ten nosił nazwę: STUDENT i STUDENT II. W Module II można starać się o dofinansowanie kosztów edukacji na następujących poziomach: szkoła policealna, kolegium, szkoła wyższa: studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia, jednolite studia magisterskie, studia podyplomowe lub doktoranckie (szkoła doktorska) prowadzone przez szkoły wyższe w systemie stacjonarnym /dziennym lub niestacjonarnym/wieczorowym/zaocznym lub eksternistycznym (w tym również za pośrednictwem internetu), przewód doktorski otwarty poza studiami doktoranckimi. Szczegółowe informacje w sprawie programu są zamieszczone na stronie www.pfron.org.pl w zakładce „Aktywny Samorząd”. Termin przyjmowania wniosków w ramach semestru letniego roku szkolnego/akademickiego 2023/2024: • od 1 marca 2024 r. do 31 marca 2024   Wytyczne na semestr letni roku akademickiego 2023/24 Informujemy, że wnioski można składać wyłącznie drogą elektroniczną za pośrednictwem platformy internetowej System Obsługi Wsparcia (SOW).   Do WNIOSKU O DOFINANSOWANIE w platformie SOW należy dołączyć następujące załączniki w formie czytelnego skanu: – załącznik 3  →  informacja o wszystkich otrzymanych dotychczas dofinansowaniach – załącznik 4  →  oświadczenie wnioskodawcy – załącznik 5  →  oświadczenie pracodawcy (wyłącznie dla osób zatrudnionych; nie dotyczy osób starających się jedynie o uzyskanie dodatku) – załącznik 6  →  zaświadczenie z uczelni    oraz   – aktualne orzeczenie stopnia niepełnosprawności. Załączniki przed dołączeniem należy opisać np. załącznik nr 4, orzeczenie itp. WZORY ZAŁĄCZNIKÓW (komplet) obowiązujące w semestrze letnim roku akademickiego 2023/24  DO POBRANIA: TUTAJ   UWAGA! Wzory załączników w poszczególnych semestrach mogą się różnić. Należy używać wyłącznie załączników obowiązujących w semestrze, którego dotyczy dofinansowanie!                                                                        * * * * * * * JAK PRZEBIEGA PROCES UZYSKANIA DOFINANSOWANIA? Wszystko odbywa się elektronicznie w Systemie Obsługi Wsparcia (SOW) Student/słuchacz składa w wyznaczonym terminie naboru wniosek wraz z wymaganymi załącznikami. Jako Realizator programu sprawdzamy złożone wnioski pod względem prawidłowego ich wypełnienia oraz analizujemy dołączone do wniosku załączniki. Wnioski wypełnione nieprawidłowo lub posiadające braki w załącznikach wysyłamy studentowi/słuchaczowi DO POPRAWY. Proces sprawdzania i poprawiania wniosków trwa przez około 8 tygodni od zamknięcia naboru na przyjmowanie wniosków. Po tym czasie prawidłowe wnioski zatwierdzamy w SOW. Wniosek otrzymuje status ZATWIERDZONY. Student/słuchacz otrzymuje w SOW pismo informujące o sposobie rozpatrzenia wniosku. Następnie (w przeciągu kilku dni) – w przypadku przyznania dofinansowania – otrzymuje umowę do podpisania. Umowę należy podpisać niezwłocznie, bez względu na to czy dofinansowanie dotyczy czesnego i dodatku czy tylko samego dodatku. Po otrzymaniu przez nas - Realizatora programu - podpisanej przez studenta/słuchacza umowy, wypłacamy pierwszą transzę dofinansowania - czesne. Dodatek wypłacamy w drugiej transzy, a procedura jego przekazania jest następująca: Po zakończeniu semestru, bądź uzyskaniu jego zaliczenia (dotyczy sytuacji, gdy student zdaje wszystkie egzaminy przed datą końca semestru podaną przez uczelnię w załączniku nr 6) należy dołączyć (poprzez SOW) wypełniony przez szkołę/uczelnię załącznik 1 → potwierdzenie ukończenia semestru. Załącznik ten należy dołączyć – jako kolejny załącznik - do złożonego wcześniej WNIOSKU O DOFINANSOWANIE. Procedury wypłaty dodatku nie możemy uruchomić jeśli załącznik zostanie dołączony w innym, niż wskazane miejscu! Dopiero po dołączeniu załącznika nr 1 we wskazanym miejscu, wypłacamy dodatek. Po otrzymaniu dofinansowania - gdy kwota wpłynie już na konto studenta/słuchacza - należy je rozliczyć. JAK PRZEBIEGA PROCES ROZLICZENIA? Student/słuchacz, który otrzymał dofinansowanie czesnego oraz dodatek, składa w systemie SOW dwa wnioski o rozliczenie: Oddzielnie o rozliczenie otrzymanego za dany semestr dofinansowania czesnego. Do tego wniosku dołącza (jako załączniki) wyłącznie dokumenty potwierdzające dokonaną opłatę za całe czesne (faktura/y VAT lub inny dokument księgowy potwierdzający wpłatę). Dokumenty rozliczeniowe muszą opiewać na całą kwotę czesnego za dany semestr. Oddzielnie o rozliczenie otrzymanego dodatku. Do tego wniosku dołącza wyłącznie wypełniony przez siebie – załącznik 2 → rozliczenie otrzymanego dodatku.                                   Student/słuchacz, który otrzymał wyłącznie dodatek, składa w systemie SOW jeden wniosek: o rozliczenie otrzymanego dodatku, dołączając wyłącznie wypełniony przez siebie – załącznik 2 → rozliczenie otrzymanego dodatku.                                                   * * * * * * * ZAŁĄCZNIKI (komplet) OBOWIĄZUJĄCE W MINIONYM SEMESTRZE - zima 2023/24 (dla osób, które zalegają z rozliczeniem lub dla osób starający się o refundację) DO POBRANIA: TUTAJ Szczegółowe informacje dotyczące programu Aktywny samorząd Moduł II dostępne są na stronie PFRON:   www.pfron.org.pl Telefon do działu w MOPS DWON obsługującego program AS II – 71 78 22 357 (8.00 – 15.00)
Formy pomocy
Anna Pióro
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij