logo BIP

Budynek MOPS fot. Dorota Szadejko

 

MOPS informacja

ŚWIADCZENIA RODZINNE

tel. 71 782 23 22

500+

tel. 71 799 92 74

tel. 501-928-501

tel. 71 782 23 26 (wypłata)

DODATKI MIESZKANIOWE

tel. 71 782 23 46

tel. 71 782 23 48

KARTA RODZINA PLUS i
KARTA DUŻEJ RODZINY

ul. Strzegomska 6, pokój 26
obsługa klientów:
pon. śr. pt. od godz. 8.00 – 15.00,
we wtorki od godz. 11.00 – 15.00,
w czwartki od godz. 9.00 -17.00

Wyszukaj

Telefon dla ofiar przemocy wobec kobiet i prz ...

01.02

Telefon dla ofiar przemocy wobec kobiet i prz ...

przejdź do artykułu
Projekt PAS-ja

12.09

Projekt PAS-ja

przejdź do artykułu

01.08

"Koperta Życia"

dla Wrocławian

przejdź do artykułu
Lokalny Program Osłonowy

16.07

Lokalny Program Osłonowy

przejdź do artykułu
Program

25.06

Program "Dobry Start"

300 dla ucznia

przejdź do artykułu
PROGRAM „RODZINA 500+”

21.06

PROGRAM „RODZINA 500+”

Informacje dotyczące programu

przejdź do artykułu
RODO w MOPS

25.05

RODO w MOPS

Informacje ogólne

przejdź do artykułu

    Gmina Wrocław - Miejskie Centrum Usług Socjalnych we Wrocławiu, w partnerstwie z Fundacją „Bajkowy Świat” z siedzibą we Wrocławiu, realizuje projekt Mój drugi dom – zapewnienie wsparcia dla osób niesamodzielnych w dziennych domach pomocy we Wrocławiu, współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020, Oś priorytetowa: 9 Włączenie społeczne, Działanie: 9.2 Dostęp do wysokiej jakości usług społecznych.

 Okres realizacji projektu: styczeń 2019 r. do październik 2021 r.

 Całkowita wartość projektu:      8 777 028,16 zł

 Wartość dofinansowania:            8 338 176,75 zł

 Cel projektu: zwiększenie dostępu do usług społecznych związanych z procesem integracji społecznej oraz deinstytucjonalizacji usług poprzez utworzenie łącznie 120 miejsc dla osób niesamodzielnych
w czterech dziennych domach pomocy we Wrocławiu.

 

Główne zadania przewidziane w ramach realizacji projektu to:

  • przygotowanie do świadczenia usług w dziennych domach pomocy w ramach, którego zapewnione będzie poradnictwo psychologiczne i organizacyjne,
  • zapewnienie funkcjonowania:
  • Dziennego Domu Pomocy przy ul. Karmelkowej 25,
  • Dziennego Domu Pomocy nr 1 przy ulicy Semaforowej 5
  • Dziennego Domu Pomocy nr 2 przy ulicy Semaforowej 5,
  • Dziennego Domu Pomocy przy ul. Skoczylasa 8,

w tym realizacja usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych oraz aktywizacja klientów dziennego domu,

  • wsparcie specjalistyczne dla klientów dziennych domów pomocy i ich opiekunów, rodzin,
  • integracja lokalna, międzypokoleniowa,
  • przewóz wraz z opieką do niektórych (trzech) dziennych domów pomocy.

Kompleksowe działania zaplanowane w projekcie zwiększają dostęp do spersonalizowanych usług społecznych adresowanych do osób niesamodzielnych, w szczególności starszych, a jednocześnie są ukierunkowane na poprawę jakości ich życia.

 

Główne rezultaty projektu to:

  • poradnictwo psychologiczne i organizacyjne dla klientów i ich opiekunów faktycznych,
  • wsparcie dla opiekunów faktycznych i klientów dziennych domów pomocy w postaci warsztatów i konsultacji indywidulanych,
  • wsparcie mobilności,
  • wysokiej jakości zintegrowane usługi opiekuńcze.

 

DZIENNY DOM POMOCY – CO TO ZA OŚRODEK?

Dzienny Dom Pomocy (zwany dalej: DDP) to dzienny ośrodek wsparcia funkcjonujący w ramach systemu pomocy społecznej, dla nie więcej niż 30 osób. Zapewniona w nim będzie opieka, posiłki (drugie śniadanie i obiad), pomoc w podstawowych czynnościach życia codziennego oraz terapia pozwalająca na utrzymanie kondycji osobistej, w tym integracja ze środowiskiem. 

 

DO KOGO KIEROWANE JEST WSPARCIE W DDP?

  • DDP przeznaczony jest dla starszych, niesamodzielnych mieszkańców Wrocławia, którzy ze względu na wiek, stan zdrowia lub niepełnosprawność wymagają opieki lub wsparcia w związku z niemożnością samodzielnego wykonywania co najmniej jednej z podstawowych czynności dnia codziennego, a rodzina lub inne osoby bliskie nie są w stanie tej opieki zapewnić
  • wsparciem zostaną również objęci opiekunowie faktyczni klientów DDP, najczęściej członkowie rodzin, w zakresie edukacji, poradnictwa oraz wsparcia w opiece nad osobami niesamodzielnymi.

 

Pobyt w DDP jest odpłatny zgodnie z indywidualną decyzją administracyjną wydaną na podstawie ustawy o pomocy społecznej.

 

JAK STARAĆ SIĘ O WSPARCIE W DDP?

- czyli rekrutacja do projektu w pięciu krokach:

  1. Napisz wniosek o przyznanie pobytu w DDP i złóż w MOPS na ul. Strzegomskiej 6 we Wrocławiu lub we właściwym ZTPS w MOPS (http://www.mops.wroclaw.pl/o-nas/komorki-organizacyjne).
  2. Wypełnij formularz zgłoszeniowy, deklarację uczestnictwa oraz oświadczenie uczestnika Projektu
    w sprawie wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych.
  3. Oczekuj na decyzję administracyjną wydaną przez MOPS.
  4. Zgłoś się do DDP w celu załatwienia pozostałych formalności.
  5. Weź udział w spotkaniach informacyjno-organizacyjnych (terminy znajdziesz na stronie: https://www.mcus.pl/projekty/projekt-moj-drugi-dom/aktualnosci.html) i ciesz się nową jakością życia.

 

Liczba miejsc w DDP jest ograniczona.

O kolejności przyjęcia osób decyduje liczba punktów uzyskanych w procesie rekrutacji z uwzględnianiem kryteriów dostępu i kryteriów premiujących oraz termin złożenia wniosku przez klienta.

 

WSZYSTKIE DOKUMENTY DOTYCZĄCE PROJEKTU dostępne są na stronie: https://www.mcus.pl/projekty/projekt-moj-drugi-dom/aktualnosci.html

 

Biuro projektu

Miejskie Centrum Usług Socjalnych

Mączna 3, 54-131 Wrocław

tel. 71 376 99 00

fax. 71 376 99 05

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Koordynator Projektu

Sylwia Sobczak

Tel. 71 376 99 40

 

 

 

 

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.