W trosce o zapewnienie najwyższego bezpieczeństwa, tj. ograniczania ryzyka rozprzestrzeniania się koronawirusa (COVID-19) poniżej przedstawiamy Państwu sposoby załatwienia spraw w Dziale Świadczeń bez konieczności osobistego kontaktu.
Zachęcamy do kontaktu telefonicznego oraz mailowego (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ; Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ).
Lista numerów telefonów dostępna tutaj:
https://www.mops.wroclaw.pl/aktualnosci/informacje/1548-dzial-swiadczen-mops-ul-namyslowska-zmiany-zasad-funkojonowania-jednostki-covid-19
Przypominamy jednocześnie, że wszystkie wypłaty są realizowane terminowo, nowe wnioski także rozpatrywane są na bieżąco.
LP |
ZADANIA REALIZOWANE PRZEZ DZIAŁ ŚWIADCZEŃ |
ETAPY POSTĘPOWANIA |
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY BEZ KONIECZNOŚCI OSOBISTEGO KONTAKTU
|
UWAGI – DODATKOWE INFORMACJE |
1. |
500+
Świadczenia Rodzinne
Świadczenia Opiekuńcze (zasiłek pielęgnacyjny, świadczenie pielęgnacyjne)
Fundusz Alimentacyjny
Wsparcie na starcie
Prowadzenie postępowań i wydawanie rozstrzygnięć i decyzji administracyjnych |
Złożenie wniosku o ustalenie prawa do świadczenia bądź o udzielenie ulgi w spłacie nienależnie pobranych świadczeń |
Dostępne kanały:
Empatia (nie dotyczy Wsparcia na starcie), Epuap, PUE ZUS (tylko dla 500+), bankowość elektroniczna (tylko dla 500+), Poczta Polska
Wysyłka pocztą na adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej Dział Świadczeń Ul. Namysłowska 8 50-304 Wrocław |
Wniosek do pobrania na stronie internetowej MOPS.
500+: https://www.mops.wroclaw.pl/do-pobrania/wnioski-i-regulaminy/500
Pozostałe świadczenia:
https://www.mops.wroclaw.pl/do-pobrania/wnioski-i-regulaminy/swiadczenia-rodzinne
|
Po weryfikacji wniosku przez pracownika MOPS ewentualne wezwanie o uzupełnienie braków – dostarczenie dokumentów – dodatkowe wyjaśnienia. |
Będziemy się z Państwem kontaktować telefonicznie bądź mailowo. Dostępne kanały do przesłania dokumentów: Empatia, Epuap, Poczta Polska, poczta elektroniczna
|
|
||
Wydawanie rozstrzygnięć i decyzji administracyjnych |
Rozstrzygnięcia pozytywne dotyczące 500+ – informacja wysyłana na maila, negatywne – wysyłka decyzji Pocztą Polską. Pozostałe świadczenia: wszystkie decyzje wysyłane Pocztą Polską. |
Nie umawiamy się na odbiór osobisty decyzji administracyjnych. Odwołania od decyzji prosimy wysyłać Pocztą Polską lub poprzez Epuap. |
||
Wypłata świadczenia |
Wypłaty są realizowane na bieżąco bez opóźnień. |
|
||
Wydawania zaświadczeń |
Przyjęcie wniosku o wydanie zaświadczenia na maila, przez Epuap, Pocztą Polską. W razie problemów prosimy o kontakt telefoniczny.
Wzory wniosków o wydanie zaświadczeń znajdziesz tutaj:
https://www.mops.wroclaw.pl/do-pobrania/wnioski-i-regulaminy/swiadczenia-rodzinne
|
Wystawione zaświadczenia wysyłamy tylko Pocztą Polską lub poprzez Epuap. Brak możliwości odbioru osobistego. |