logo BIP

MOPS informacja

W OKRESIE PANDEMII NA PAŃSTWA TELEFONY W SEKRETARIACIE

OCZEKUJEMY DO GODZINY 19:00. (PN.-PT.)

Kontakt: tel. (071) 78-22-300 do 03

Sekretariat Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
53-611 Wrocław ul. Strzegomska 6
Kontakt: tel. (071) 78-22-300 do 03
fax (071) 78-22-405
e-mail: sekretariat@mops.wroclaw.pl

Kasy przy ul.Strzegomskiej 6 czynne od pn.do pt.

w godzinach 10:00 - 14:00 

Uwaga! za wyjątkiem ostatniego dnia miesiąca -

kasy czynne od 10:00-12:00

INFOLINIA

  tel. 71 782 23 22

Świadczenia rodzinne, 500+ oraz 300 +

   tel. 71 799 92 74

   tel. 71 782 23 26 (wypłata)

DODATKI MIESZKANIOWE

    tel. 71 782 23 46

    tel. 71 782 23 48

KARTA RODZINA PLUS i
KARTA DUŻEJ RODZINY

    tel.  (71) 78 23 595

    tel.  (71) 78 23 594

   ul. Strzegomska 6, pokój 26
 Obsługa klientów w okresie pandemii:

Przyjmujemy klientów od poniedziałku

do piątku od godziny 8.00 do 15.00. !

 

POWIATOWY ZESPÓŁ DS. ORZEKANIA  NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI                   

Pl. Solidarności 1/3/5  - III piętro

53-661 Wrocław

Obsługa klientów pokój nr 316

Wyszukaj

Wrocław jako pierwsze miasto w Polsce testuje usługi telemedyczne w tak szerokim zakresie

 Prezydent Wrocławia wraz z firmą NEUCA S.A. przystąpił do realizacji pilotażowego projektu zdalnych usług medycznychw zakresie diabetologii, kardiologii oraz opieki senioralnej.To odzew na oczekiwania mieszkańców Wrocławia. Projekt, za sprawą wykorzystania innowacyjnych rozwiązań technologicznych, umożliwi stworzenie nowej usługi dla osób potrzebujących opieki i pomocy bez konieczności wychodzenia z domu i bezpośredniego kontaktu z lekarzem. Usługi z zakresu telemedycyny i teleopieki, świadczone w myśl idei Smart City, są bezpłatne. Projekt realizują wspólnie Biuro SmartCity i Zarządzania Projektami, Wydział Zdrowia, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, Wrocławskie Centrum Rozwoju Społecznego i Ekumeniczna Stacja Opieki we współpracy ze spółkami z grupy NEUCA – Telemedycyną Polską i Diabdis.

  •  Testowanie wskaże popyt

Z pilotażu skorzysta 110 pacjentów. Rekrutacja do programów diabetologicznego i kardiologicznego jest otwarta. W przypadku teleopieki senioralnej zaś zamknięta. Faza testowa potrwa trzy miesiące. Ponieważ ma charakter pilotażowy, jej głównym celem jest zebranie informacji nt. zasadności i skuteczności wprowadzenia w mieście nowoczesnych rozwiązań teleopiekuńczych i telemedycznych na szerszą skalę.

  •  Pakiet kardiologiczny

Adresowany jest do osób po 65. r.ż. ze zdiagnozowanymi problemami kardiologicznymi lub z objawami chorób kardiologicznych. W pierwszej kolejności wsparcie otrzymają seniorzy z arytmią serca. Testowanie trwa dwa miesiące. W ramach pakietu pacjent otrzymuje przenośne urządzenie EKG (produkt medyczny), połączone z centrum telemedycznym, monitorującym zapisy pochodzące z urządzenia 24 h/7 dni. Badanie EKG pacjent może wykonywać samodzielnie i w nielimitowanej ilości, a wynik każdorazowo konsultować z centrum. Dodatkowo, pacjent ma w pakiecie trzy konsultacje z kardiologiem – by monitorować na bieżąco stan zdrowia i dobrać właściwe leczenie. Gdy poczuje się gorzej – nie musi zaś wzywać lekarza. Wizyta może odbyć się bowiem zdalnie przez centrum telemedyczne.

  •  Pakiet diabetologiczny

 Dla osób ze zdiagnozowaną cukrzycą typu I i II. W pakiecie jest zestaw startowy, czyli glukometr OneTouch z glukotransmiterem i 3-miesięczna opieka diabetologiczna, w której są m.in. konsultacje z edukatorem diabetologicznym (tel. lub e-mail), stała, automatyczna analiza wyników po zidentyfikowaniu problemu, teleporada lekarska w razie pogorszenia stanu zdrowia i w celu otrzymania e-recepty, a także możliwość korzystania z aplikacji mobilnej Diabdis i Portalu Pacjenta z wirtualnym dzienniczkiem wyników oraz stały dostęp do pomocy technicznej (infolinia).

  •  Pakiet teleopieki senioralnej

 Adresowany do podopiecznych DDPS na ul. Ciepłej, Ekumenicznej Stacji Opieki, a także do osób, posiadających Szmaragdową Kartę Seniora. W pakiecie części seniorom udostępniono domowe terminale głośnomówiące z przyciskiem życia – to tzw. Teleopieka Plus, czyl iusługa świadczona przez zespół opiekunów Centrum Telespołecznego, działającego 24 h/7 dni, koncentrująca się m.in. na organizacji pomocy w sytuacjach stresu, lęku, potrzeby rozmowy, poczucia samotności, a także zagrożenia życia lub zdrowia. Druga grupa, objęta tzw. Teleopieką SOS, otrzymuje opaskę telemedyczną firmy Sidly, która pozwala na wezwanie pomocy w razie zdarzeń nagłych. Usługę świadczy w tym przypadku zespół wykwalifikowanych ratowników medycznych Centrum Telemedycznego, działającego 24 h/7 dni.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij