logo BIP

MOPS informacja

W OKRESIE PANDEMII OCZEKUJEMY NA PAŃSTWA TELEFONY W SEKRETARIACIE

OD PONIEDZIAŁKU DO PIĄTKU

OD GODZINY 7.30 DO 19:00.

Kontakt: tel. 71 78 22 300 do 03

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
53-611 Wrocław ul. Strzegomska 6
tel: 71 78 22 300 do 03
fax: 71 78 22 405
e-mail: sekretariat@mops.wroclaw.pl

 

kasy

Kasy przy ul. Strzegomskiej 6

są czynne od poniedziałku do piątku

od godziny 10:00 do 14:00.

W ostatni dzień miesiąca

kasy są czynne od godziny 10:00 do 12:00.

 

Infolinia

tel. 71 78 22 322

 

Świadczenia rodzinne
i Program Rodzina 500+

tel. 71 79 99 274

tel. 71 78 22 326 (wypłata)

 

DODATKI MIESZKANIOWE

tel. 71 78 22 346

tel. 71 78 22 348

 

KARTA RODZINA PLUS
i KARTA DUŻEJ RODZINY

tel.  71 78 23 595

tel.  71 78 23 594

ul. Strzegomska 6, pokój 26

Obsługa klientów w okresie pandemii:

Przyjmujemy klientów
od poniedziałku do piątku
od godziny 8.00 do 15.00. 

 

POWIATOWY ZESPÓŁ
DS. ORZEKANIA O NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI
                  

tel. 71 78 22 360

tel. 71 78 22 362

tel. 71 78 22 363

e-mail: zon@mops.wroclaw.pl

pl. Solidarności 1/3/5 - III piętro, pokój 306

Przyjmujemy klientów
od poniedziałku do piątku
od godziny 8:00 do 15:00.

Więcej informacji na temat orzecznictwa o niepełnosprawności w linku poniżej:

KLIKNIJ TUTAJ

 

 

Wyszukaj

zestaw znaków UE

W czerwcu rozpoczęliśmy pierwsze zajęcia w ramach projektu „KomPAS”. W każdym z 8 Programów Aktywności Społecznej rozpoczęliśmy udzielanie wsparcia od Intensywnej Pracy Socjalnej realizowanej metodą towarzyszenia (IPS).

Czym jest IPS?

IPS jest to forma indywidualnej pracy z osobami najbardziej zagrożonymi wykluczeniem społecznym. Bazuje na budowaniu pogłębionej relacji i wzajemnego zaufania pomiędzy pracownikiem socjalnym i uczestnikiem projektu, budowaniu poczucia bezpieczeństwa i wpływu na własne życie u uczestnika. Pozwala to na autentyczne otwarcie się uczestnika na zmianę w życiu i dokonywanie jej małymi krokami, zgodnie ze swoimi możliwościami. Wsparcie ma charakter zindywidualizowany, opiera się na rzetelnej diagnozie sytuacji uczestnika oraz jego potrzeb i największych barier stojących na drodze do społecznej aktywności.

W projekcie duży nacisk kładziemy na rozwój e-kompetencji jako kluczowych dla udziału we współczesnym życiu społecznym. Dlatego także IPS będzie częściowo realizowany z użyciem nowoczesnych technologii, Internetu, tabletów, itp.

Z IPS uczestnicy będą korzystać przez cały okres udziału w projekcie.

IPS dla seniorów.

Grupą o szczególnych potrzebach, którą objęliśmy IPS w ramach projektu, są seniorzy, uczestnicy PAS realizowanego przez Zespół Terenowej Pracy Socjalnej Nr 7 (ZTPS 7).

W wieku „późnej dorosłości” role w życiu jednostki zmieniają się. Przejście na emeryturę, pogorszenie stanu zdrowia, większa zależność m.in. od dorosłych dzieci czy zerwane więzi z otoczeniem, prowadzą do zakłóceń w życiu społecznym osób starszych. Dlatego w ramach IPS pomagamy uczestnikowi odbudować szacunek do siebie, pobudzamy potrzebę zmiany i poprawy warunków życiowych, pozytywnie wzmacniamy, podtrzymujemy i rozwijamy umiejętności zdobyte na treningach. Robimy to w szczególności poprzez rozmowę, która jest istotną formą wsparcia i mobilizacji osób cierpiących z powodu samotności. W zależności od oczekiwań uczestnika spotkania odbywają się na przykład w siedzibie ZTPS 7, w kawiarenkach internetowych, w parku, w mieszkaniu seniora, w Centrum Aktywności Lokalnej. To wspólny czas, kiedy można  z uwagą wysłuchać seniora, poprzeglądać zdjęcia bliskich, napić się gorącej herbaty, a na koniec wspólnie podyskutować.

Do działań intelektualnych włączamy rozwiązywanie krzyżówek, zabawę w kalambury, gry w scrabble, w szachy oraz inne gry planszowe.

e-kompetencje w ramach IPS dla seniorów.

Obecnie ważną umiejętnością umożlwiającą udział w życiu społecznym jest obsługa nowoczesnych technologii. Podczas IPS seniorzy utrwalą sobie umiejętności zdobyte podczas treningu e-kompetencji, tzn.:

- wyszukiwania informacji w Internecie, w tym dotyczących zagadnień zdrowotnych,

- porozumiewania się za pomocą komunikatorów,

- czytania prasy on-line,

- logowania i oglądania telewizji internetowej,

- słuchania muzyki i oglądania teledysków,

- robienia zakupów w „sieci”,

- użytkowania mediów społecznościowych przy wykorzystaniu z tabletu i smartfonu.

Część indywidualnych spotkań z uczestnikami, odbywa się w miejscach użyteczności publicznej, gdzie zachodzi potrzeba korzystania z nowoczesnych technologii. I tak, na przykład, uczestnicy zapoznają się z zasadami obsługi:

- tableta w ramach mobilnej obsługi zamówień gastronomicznych i systemu informacji Wrocławia,

- kasowników i biletomatów zamontowanych w tramwajach, autobusach, na przystankach,

- klawiatury numerycznej parkometrów,

- kas samoobsługowych w sklepach wielkopowierzchniowych.

Wszelkie działania w ramach IPS mają na celu przełamanie izolacji i pełny udział w życiu społecznym uczestników.

Więcej o projekcie „KomPAS”: https://www.mops.wroclaw.pl/projekty-i-programy/kompas

 

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij