Kampania społeczna „Niepełnosprawność. Niewidzialność? To ja!”
Kampania społeczna „Niepełnosprawność. Niewidzialność? To ja!” na rzecz integracji osób z niepełnosprawnościami ma za zadanie zwiększyć świadomość mieszkańców i mieszkanek Wrocławia na temat funkcjonowania, udogodnień oraz savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnościami w szeroko rozumianej przestrzeni publicznej, ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji miejskiej.
Pomysł kampanii jest efektem spotkań wrocławskiej Grupy Branżowej ds. Osób z Niepełnosprawnościami i Dostępności przestrzeni publicznej oraz usług. Grupa branżowa powstała w listopadzie 2018 roku, tworzy ją ponad 30 wrocławskich organizacji pozarządowych w tym przedstawiciele Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, instytucje i grono ekspertów z obszaru szeroko rozumianej niepełnosprawności i dostępności.
Operatorami projektu w imieniu grupy branżowej są nasi partnerzy: Dolnośląska Federacja Organizacji Pozarządowych oraz Federacja Kibiców Niepełnosprawnych. Samo zadanie zostało sfinansowane ze środków PEFRON, które na najważniejsze zadania z zakresu wspierania osób z niepełnosprawnościami przekazuje Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej. Cieszymy się, że jesteśmy częścią tych działań - mówi Andrzej Mańkowski, zastępca dyrektora MOPS.
CEL KAMPANII:
Celem działania jest zwiększenie wiedzy i świadomości mieszkańców Wrocławia na temat rzeczywistych potrzeb osób z niepełnosprawnościami w przestrzeni publicznej (ze szczególnym uwzględnieniem pojazdów komunikacji miejskiej) oraz udogodnień dla osób z niepełnosprawnością wprowadzanych w przestrzeni publicznej (np. środkach transportu, na parkingach, w obiektach kultury, urzędach, szkołach, uczelniach, na przystankach i w biurach).
Mamy nadzieję, że dzięki naszej kampanii wzrośnie np. poziomu akceptacji i zrozumienia pasażerów wobec udogodnień dla osób z niepełnosprawnościami stosowanych w pojazdach miejskiej komunikacji publicznej.
W ramach kampanii powstały plakaty, filmiki, wywiady, wystawa, itd., których spójny przekaz zwiększa wiedzę oraz kładzie nacisk na zrozumienie potrzeby udogodnień, z jakich korzystają na co dzień osoby ze szczególnymi potrzebami. Poprzez wizualizację życiowych sytuacji chcemy edukować i budować obywatelskie społeczeństwo bez barier. Plakaty możecie Państwo zobaczyć na dole artykułu.
Materiały promocyjne oraz szczegółowe informacje na stronie -https://wro-ngo.pl/kampania-na-rzecz-integracji-osob-z-niepelnosprawnosciami/
Plakaty, na których widoczne są wyłącznie atrybuty i symbole niepełnosprawności (wzrokowej, słuchowej, ruchowej i intelektualnej), przez które często postrzegamy osoby z niepełnosprawnościami !