logo BIP

PODSTAWOWE INFORMACJE

W SPRAWACH PILNYCH
OCZEKUJEMY NA PAŃSTWA TELEFONY
OD PONIEDZIAŁKU DO PIĄTKU
OD GODZINY 7.30 DO 19:00.
Kontakt: tel. 71 78 22 300 do 03

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
53-611 Wrocław, ul. Strzegomska 6
tel: 71 78 22 300 do 03
fax: 71 78 22 405
e-mail: sekretariat@mops.wroclaw.pl

 

 Kasy

Kasy przy ul. Strzegomskiej 6

są czynne od poniedziałku do piątku

od godziny 10:00 do 14:00.

W ostatni dzień miesiąca

kasy są czynne od godziny 10:00 do 12:00.

 

 Infolinia

tel. 71 78 22 322

 

 Świadczenia rodzinne i alimentacyjne

tel. 71 79 99 274

 

Dodatki Mieszkaniowe

tel. 71 78 22 346

tel. 71 78 22 348

 

Karta Rodzina Plus

i Karta Dużej Rodziny

tel.  71 78 23 595

tel.  71 78 23 594

ul. Namysłowska 8 (Centrum Biznesu GRAFIT)

Biuro Obsługi Klienta, parter.

W okresie pandemii
biura przyjmują
od poniedziałku do piątku
od godziny 8.00 do 15.00. 

 

Powiatowy Zespół ds.

ORZEKANIA O NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI             

tel. 71 78 22 360

tel. 71 78 22 362

tel. 71 78 22 363

e-mail: zon@mops.wroclaw.pl

pl. Solidarności 1/3/5 - III piętro, pokój 316

Przyjmujemy klientów
od poniedziałku do piątku
od godziny 8:00 do 15:00.

Więcej informacji na temat orzecznictwa o niepełnosprawności w linku poniżej:

KLIKNIJ TUTAJ

 

 

Wyszukaj

 

Co to jest dostępność?

Dostępność to jest po prostu możliwość korzystania. Może to być możliwość łatwego korzystania z przestrzeni, urządzeń lub usług, dzięki którym osoby o szczególnych potrzebach mają możliwość udziału w życiu społecznym. Zwiększanie dostępności jest bardzo ważne dla osób z różnymi niepełnosprawnościami oraz dla seniorów, kobiet w ciąży i innych osób, które mają np. ograniczone możliwości poruszania się.

Rocznie z usług Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej korzysta ok. 15 000 klientów z różnymi niepełnosprawnościami. Dodatkowo wielu klientów ma inne szczególne potrzeby. Dlatego naszym celem, który wynika nie tylko z obowiązujących przepisów, ale także ze znajomości potrzeb naszych klientów, jest stworzenie takich rozwiązań technicznych i organizacyjnych, żeby każdy wrocławianin mógł w komfortowych warunkach, w miarę swoich możliwości, samodzielnie skorzystać z usług MOPS.

Osoby ze szczególnymi potrzebami to takie, które ze względu na swoje cechy albo okoliczności, w których się znajdują, muszą podjąć dodatkowe działania w celu przezwyciężenia barier uniemożliwiających lub utrudniających im udział w różnych sferach życia na równi z innymi osobami. Są to osoby niepełnosprawne, ale też, inni np. osoby niesamodzielne, kontuzjowane, seniorzy czy rodzice z dziećmi w wózkach dziecięcych.

Dostępność stron internetowych.

Dostępne strony internetowe to takie, które mają funkcje, dzięki którym mogą korzystać z nich m.in. osoby niedowidzące i niewidome, osoby głuche, po wylewie, starsze, a także osoby nie posiadające starszy sprzęt. Nasza strona jest prowadzona zgodnie ze standardem WCAG 2.0. Jest dostępna dla osób z niepełnosprawnościami. Systematycznie prowadzimy prace nad zwiększaniem jej przejrzystości.

Dostosowanie komunikacji.

Przygotowujemy również teksty w języku prostym i łatwym (ETR) oraz komunikaty w formie filmów audiodeskrypcją, by jak największej liczbie naszej klientów łatwo było znaleźć niezbędne informacje. Pracujemy nad uproszczeniem języka w urzędowych pismach.

Likwidacja barier architektonicznych.

Pracujemy także nad dostosowaniem architektonicznym naszych budynków. Ich część już jest dostępna dla osób z problemami w poruszaniu się – ma windy i podjazdy dla wózków.

Wprowadzamy rozwiązania techniczne.

Wyposażamy nasze budynki w system TOTUPOINT. Nasi klienci mogą skorzystać z pętli indukcyjnej oraz tłumacza języka migowego. Prowadzimy też analizy i audyty, które wskażą, jakie inwestycje należy przeprowadzić, by zwiększyć dostępność naszych budynków.

Mamy świadomość, że liczba klientów ze szczególnymi potrzebami będzie się zwiększała, dlatego cały czas prowadzimy prace zwiększające naszą dostępność. Stawiamy sobie kolejne cele i mamy świadomość, że przed nami jeszcze wiele pracy.

Informacje o naszej dostępności można znaleźć TUTAJ (link otworzy się w nowym oknie) i TUTAJ (link otworzy się w nowym oknie).

We Wrocławiu prowadzone są różne działania, które zwiększają dostępność instytucji publicznych i przestrzeni miejskich dla osób z niepełnosprawnościami oraz specjalnymi potrzebami – rodziców z małymi dziećmi czy seniorów.

Dzięki przyjętym zarządzeniom, przez prezydenta Wrocławia Jacka Sutryka, oferta kulturalna miejskich instytucji jest jeszcze bardziej dostępna dla mieszkańców, bez względu na niepełnosprawność czy wiek. Standardy to nie tylko zarządzenie czyli akt prawny, ale przede wszystkim rodzaj przewodnika, który szczegółowo wyjaśnia jak produkować dostępny koncert czy spektakl. Opisuje zarówno kwestie organizacji przestrzeni przyjaznej dla osób ze specjalnymi potrzebami jak i szczegółowo przedstawia takie udogodnienia jak audiodeskrypcja, tłumaczenia na język migowy koncertów czy opatrywanie spektakli teatralnych napisami.

Partnerem miasta w projekcie jest Fundacja Katarynka, która od ponad 10 lat wdraża i upowszechnia dostępność kultury oraz sfery publicznej.

Więcej informacji na temat  szkoleń i konsultacji znajduje się na stronie www.fundacjakatarynka.pl.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij