logo BIPLogo Facebook

Podstawowe informacje

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
53-611 Wrocław, ul. Strzegomska 6
e-mail: sekretariat@mops.wroclaw.pl
tel. 71 78 22 322
fax: 71 78 22 405

Godziny otwarcia

7.30 – 15.30
niektóre nasze biura mogą pracować
w zmienionych godzinach

Kasy

ul. Strzegomska 6
poniedziałek – piątek
10.00 – 14.00
w ostatni dzień miesiąca
10:00 – 12:00

Świadczenia rodzinne i alimentacyjne

tel. 71 79 99 274

Dodatki Mieszkaniowe

tel. 71 78 22 346
tel. 71 78 22 348

Karta Rodzina Plus
i Karta Dużej Rodziny

tel.  71 78 23 595
tel.  71 78 23 594
ul. Namysłowska 8
poniedziałek – środa i piątek
8.00 – 15.00
czwartek
8.00 – 16.30

Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności

tel. 71 78 22 360
tel. 71 78 22 362
tel. 71 78 22 363
e-mail: zon@mops.wroclaw.pl
pl. Solidarności 1/3/5 - III piętro, pokój 316
poniedziałek – piątek
8.00 – 15.00

 

Wyszukaj

loga projektu KOMPAS

Jeden z celów projektu „KomPAS” to zwiększenie umiejętności korzystania z e-usług i Internetu. Treningi w tym zakresie eliminują zjawisko wykluczenia cyfrowego.

Takie właśnie treningi dobiegły końca w Zespole Terenowej Pracy Socjalnej nr 7 MOPS. Dziesięcioro uczestników podczas 4 spotkań nauczyło się podstawowej obsługi tabletu, smartfonu i korzystania z Internetu. Po zakończonych treningach każdy uczestnik posiada pocztę elektroniczną, dzięki której może kontaktować się z urzędami, lekarzami i pracodawcami.  Potrafi korzystać z mediów społecznościowych, które pomagają utrzymać kontakt z rodziną, znajomymi. Wie jak korzystać z Internetu w czasie wolnym, np. wyszukać wydarzenia we Wrocławiu, grać w gry online, słuchać muzyki, obejrzeć film. Dodatkowo każdy uczestnik założył profil zaufany, za pomocą którego może, bez wychodzenia z domu, załatwiać sprawy urzędowe i monitorować swoje sprawy zdrowotne. Służy do tego aplikacja Internetowe Konta Pacjenta. Jest ona szczególnie przydatne dla osób niepełnosprawnych i schorowanych.

Uczestnicy utrwalają zdobyte na treningach umiejętności podczas innych treningów oraz indywidualnych spotkań z pracownikiem socjalnym.

Zdobyta podczas zajęć wiedza znacznie zwiększyła poziom aktywności społecznej uczestników i wzmocniła więzi grupowe. Wszyscy udzielają się na utworzonej grupie w aplikacji WhatsApp, kontaktują się ze sobą na portalu Facebook. Treningi pomogły uczestnikom zredukować lęk przed światem nowoczesnych technologii oraz poczuć się pewniej w korzystaniu z e-usług.

 

Poniżej prezentujemy zdjęcia z treningów.

 

 

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij