Jeden z celów projektu „KomPAS” to zwiększenie umiejętności korzystania z e-usług i Internetu. Treningi w tym zakresie eliminują zjawisko wykluczenia cyfrowego.
Takie właśnie treningi dobiegły końca w Zespole Terenowej Pracy Socjalnej nr 7 MOPS. Dziesięcioro uczestników podczas 4 spotkań nauczyło się podstawowej obsługi tabletu, smartfonu i korzystania z Internetu. Po zakończonych treningach każdy uczestnik posiada pocztę elektroniczną, dzięki której może kontaktować się z urzędami, lekarzami i pracodawcami. Potrafi korzystać z mediów społecznościowych, które pomagają utrzymać kontakt z rodziną, znajomymi. Wie jak korzystać z Internetu w czasie wolnym, np. wyszukać wydarzenia we Wrocławiu, grać w gry online, słuchać muzyki, obejrzeć film. Dodatkowo każdy uczestnik założył profil zaufany, za pomocą którego może, bez wychodzenia z domu, załatwiać sprawy urzędowe i monitorować swoje sprawy zdrowotne. Służy do tego aplikacja Internetowe Konta Pacjenta. Jest ona szczególnie przydatne dla osób niepełnosprawnych i schorowanych.
Uczestnicy utrwalają zdobyte na treningach umiejętności podczas innych treningów oraz indywidualnych spotkań z pracownikiem socjalnym.
Zdobyta podczas zajęć wiedza znacznie zwiększyła poziom aktywności społecznej uczestników i wzmocniła więzi grupowe. Wszyscy udzielają się na utworzonej grupie w aplikacji WhatsApp, kontaktują się ze sobą na portalu Facebook. Treningi pomogły uczestnikom zredukować lęk przed światem nowoczesnych technologii oraz poczuć się pewniej w korzystaniu z e-usług.
Poniżej prezentujemy zdjęcia z treningów.