logo BIPLogo Facebook

Podstawowe informacje

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
53-611 Wrocław, ul. Strzegomska 6
e-mail: sekretariat@mops.wroclaw.pl
tel. 71 78 22 322
fax: 71 78 22 405

Godziny otwarcia

7.30 – 15.30
niektóre nasze biura mogą pracować
w zmienionych godzinach

Kasy

ul. Strzegomska 6
poniedziałek – piątek
10.00 – 14.00
w ostatni dzień miesiąca
10:00 – 12:00

Świadczenia rodzinne i alimentacyjne

tel. 71 79 99 274

Dodatki Mieszkaniowe

tel. 71 78 22 346
tel. 71 78 22 348

Karta Rodzina Plus
i Karta Dużej Rodziny

tel.  71 78 23 595
tel.  71 78 23 594
ul. Namysłowska 8
poniedziałek – środa i piątek
8.00 – 15.00
czwartek
8.00 – 16.30

Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności

tel. 71 78 22 360
tel. 71 78 22 362
tel. 71 78 22 363
e-mail: zon@mops.wroclaw.pl
pl. Solidarności 1/3/5 - III piętro, pokój 316
poniedziałek – piątek
8.00 – 15.00

 

Wyszukaj

Siedem na dziesięć sklepów we Wrocławiu nie weryfikuje wieku młodych klientów kupujących alkohol. Dlatego miasto rozpoczyna kampanię pod hasłem "Nie sprzedawaj alkoholu mojemu dziecku!"

Kontrole sklepów sprzedających alkohol.

We Wrocławiu koncesję na sprzedaż alkoholu ma ponad 600 sklepów, jednak z przeprowadzonych przez miasto badań wynika, że tylko niespełna 30% sprzedawców reaguje zgodnie z zapisem ustawy o wychowaniu w trzeźwości i sprawdza wiek młodych klientów.

W 563 sklepach położonych przede wszystkim na Nadodrzu, Starym Mieście, Ołbinie i Przedmieściu Oławskim pojawili się audytorzy miejscy. W siedmiu na dziesięć badanych punktów sprzedawcy nie weryfikowali wieku młodych klientów i chcieli sprzedać im alkohol. Młodzi ludzi, którzy brali udział w badaniu jako tajemniczy klienci, próbowali kupić nie tylko piwo, ale także napoje wysokoprocentowe.

Miasto rozpoczyna kampanię społeczną "Nie sprzedawaj alkoholu mojemu dziecku".

Jej elementami będą m.in. plakaty na przystankach autobusowych, kasownikach, i w miejskiej przestrzeni, które będą przypominały o obowiązku weryfikacji wieku młodych klientów. Wrocław będzie też zachęcać właścicieli sklepów, by przypominali swoim pracownikom o obowiązujących przepisach. Przed seansami filmowymi w Dolnośląskim Centrum Filmowym i w Kinie Nowe Horyzonty emitowane będą spoty, w których rodzice apelują do sprzedawców – nie sprzedawaj alkoholu mojemu dziecku.

Jednocześnie wszystkie punkty sprzedaży, w których wyniki audytu były negatywne są i będą ponownie kontrolowane przez Gminę, Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Policję i Straż Miejską Wrocławia, a właściciele punktów otrzymają zaproszenie do udziału w bezpłatnych szkoleniach z zakresu ustawy o wychowaniu w trzeźwości. Miasto pracuje również nad materiałami szkoleniowymi adresowanymi do przedsiębiorców i sprzedawców oraz realizuje programy przeciwdziałania uzależnieniom.

Sprzedaż alkoholu osobom nieletnim jest przestępstwem.

Zgodnie z ustawą o wychowaniu w trzeźwości sprzedaż alkoholu nieletnim jest przestępstwem. Jednak to przestępstwo trzeba udowodnić. Potrzebna jest przede wszystkim potwierdzona tożsamość dziecka, którą mogą zweryfikować albo sprzedawca, albo funkcjonariusze Policji czy Straży Miejskiej. Samo zeznanie świadka nie wystarczy. Natomiast odebranie koncesji w przypadku sprzedaży alkoholu nieletnim jest bardzo trudne. Ustawa wiąże samorządom ręce, dlatego miasto apeluje nie tylko do sprzedawców, ale także do dorosłych klientów, by reagowali i zwracali uwagę czy sprzedawca sprawdza dowód młodym osobom próbującym kupić alkohol. 

Wsparcie Fundacji Salida.

Wrocławską kampanię społeczną „Nie sprzedawaj alkoholu mojemu dziecku” wspiera Fundacja Salida. Organizacja ma doświadczenie w pracy z osobami uzależnionymi i współuzależnionymi. W ubiegłym roku streetworkerzy fundacji latem i zimą pojawiali się w popularnych miejscach spotkań młodzieży. Dyżury streetworkingowe prowadzone były przez dwie osoby, doświadczone w profilaktyce uzależnień. Obejmowały głównie obszar Wyspy Słodowej, jej okolice oraz bulwar Xawerego Dunikowskiego. Zimą te miejsca świeciły pustkami, dlatego streetworkerzy przenieśli się w okolice galerii handlowej Wroclavia, na tamtejsze parkingi i zakamarki.

Picie alkoholu przez młodzież stało się niemal statystyczną normą. W Polsce chociaż raz w swoim życiu piło ok. 80% uczniów w wieku 15-16 lat i 93% ze starszej grupy (17-18 lat). Upicie się przynajmniej raz w życiu raportowało ok. 47% młodszych oraz 76% starszych uczniów (Europejski Program Badań Ankietowych w Szkołach ESPAD). 

W tym samym badaniu młodzież zwraca uwagę na wysoki poziom dostępności napojów alkoholowych.

Strona internetowa poświęcona kampanii www.wroclaw.pl/sprawdzdowod

 

 

 

 

 

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij