logo BIPLogo Facebook

Podstawowe informacje

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
53-611 Wrocław, ul. Strzegomska 6
e-mail: sekretariat@mops.wroclaw.pl
tel. 71 78 22 322
fax: 71 78 22 405

Godziny otwarcia

7.30 – 15.30
niektóre nasze biura mogą pracować
w zmienionych godzinach

Kasy

ul. Strzegomska 6
poniedziałek – piątek
10.00 – 14.00
w ostatni dzień miesiąca
10:00 – 12:00

Świadczenia rodzinne i alimentacyjne

tel. 71 79 99 274

Dodatki Mieszkaniowe

tel. 71 78 22 346
tel. 71 78 22 348

Karta Rodzina Plus
i Karta Dużej Rodziny

tel.  71 78 23 595
tel.  71 78 23 594
ul. Namysłowska 8
poniedziałek – środa i piątek
8.00 – 15.00
czwartek
8.00 – 16.30

Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności

tel. 71 78 22 360
tel. 71 78 22 362
tel. 71 78 22 363
e-mail: zon@mops.wroclaw.pl
pl. Solidarności 1/3/5 - III piętro, pokój 316
poniedziałek – piątek
8.00 – 15.00

 

Wyszukaj

Wiedza o dostępności dotyczy nie tylko działań w przestrzeni wirtualnej. Mówiąc o dostępności warto pamiętać o wszystkich aspektach życia. Dostępne strony internetowe pozwalają użytkownikom na pełny i samodzielny dostęp do ich treści i funkcjonalności. Jeśli są odpowiednio poinformowani, mogą podejmować świadome decyzje i bez przeszkód wypełniać swoje obowiązki. 

Bardzo ważne jest uświadamianie o potrzebach dostępności stron internetowych i aplikacji służących wszystkim grupom odbiorców narażonych na wykluczenie cyfrowe. Ponieważ to dzięki nim mogą uczestniczyć w życiu społecznym tak, jak inni obywatele.

 Co to jest dostępność

Dostępność to jest po prostu możliwość korzystania. Może to być możliwość łatwego korzystania z przestrzeni, urządzeń lub usług, dzięki którym osoby o szczególnych potrzebach mają możliwość udziału w życiu społecznym. Zwiększanie dostępności jest bardzo ważne dla osób z różnymi niepełnosprawnościami oraz dla seniorów, kobiet w ciąży i innych osób, które mają np. ograniczone możliwości poruszania się.

Rocznie z usług Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej korzysta ok. 15 000 klientów z różnymi niepełnosprawnościami. Dodatkowo wielu klientów ma inne szczególne potrzeby.Osoby ze szczególnymi potrzebami to takie, które ze względu na swoje cechy albo okoliczności, w których się znajdują, muszą podjąć dodatkowe działania w celu przezwyciężenia barier uniemożliwiających lub utrudniających im udział w różnych sferach życia na równi z innymi osobami. Są to osoby niepełnosprawne, ale też, inni np. osoby niesamodzielne, kontuzjowane, seniorzy czy rodzice z dziećmi w wózkach dziecięcych.

Naszym celem, który wynika nie tylko z obowiązujących przepisów, ale także ze znajomości potrzeb naszych klientów, jest stworzenie takich rozwiązań technicznych i organizacyjnych, żeby każdy wrocławianin mógł w komfortowych warunkach, w miarę swoich możliwości, samodzielnie skorzystać z usług MOPS. Dlatego systematycznie pracujemy nad zwiększeniem dostępności naszej przestrzeni i naszych komunikatów: prowadzimy inwestycje, pracujemy nad przebudową strony internetowej, szkolimy się.

Dostępność stron internetowych

Dostępne strony internetowe to takie, które mają funkcje, dzięki którym mogą korzystać z nich m.in. osoby niedowidzące i niewidome, osoby głuche, po wylewie, starsze, a także osoby nie posiadające starszy sprzęt. Nasza strona jest prowadzona zgodnie ze standardem WCAG 2.0. Jest, z niewielkimi wyjątkami, dostępna dla osób z niepełnosprawnościami. Systematycznie prowadzimy prace nad zwiększaniem jej przejrzystości.

Dostosowanie komunikacji

Przygotowujemy również coraz więcej tekstów w języku prostym i łatwym (ETR) oraz komunikaty w formie filmów z audiodeskrypcją, by jak największej liczbie naszej klientów łatwo było znaleźć niezbędne informacje. Pracujemy nad uproszczeniem języka w urzędowych pismach.

Likwidacja barier architektonicznych

Pracujemy także nad dostosowaniem architektonicznym naszych budynków. Ich część już jest dostępna dla osób z problemami w poruszaniu się – ma windy i podjazdy dla wózków.

Wprowadzamy rozwiązania techniczne

Wyposażamy nasze budynki w system TOTUPOINT. Nasi klienci mogą skorzystać z pętli indukcyjnej oraz tłumacza języka migowego. Prowadzimy też analizy i audyty, które wskażą, jakie inwestycje należy przeprowadzić, by zwiększyć dostępność naszych budynków.

Mamy świadomość, że liczba klientów ze szczególnymi potrzebami będzie się zwiększała, dlatego cały czas prowadzimy prace zwiększające naszą dostępność. Stawiamy sobie kolejne cele choć przed nami jeszcze wiele pracy.

Informacje o naszej dostępności można znaleźć TUTAJ (link otworzy się w nowym oknie) i TUTAJ (link otworzy się w nowym oknie).

We Wrocławiu prowadzone są różne działania, które zwiększają dostępność instytucji publicznych i przestrzeni miejskich dla osób z niepełnosprawnościami oraz specjalnymi potrzebami – rodziców z małymi dziećmi czy seniorów.

Dzięki przyjętym zarządzeniom, przez prezydenta Wrocławia Jacka Sutryka, oferta kulturalna miejskich instytucji jest jeszcze bardziej dostępna dla mieszkańców, bez względu na niepełnosprawność czy wiek. Standardy to nie tylko zarządzenie czyli akt prawny, ale przede wszystkim rodzaj przewodnika, który szczegółowo wyjaśnia jak produkować dostępny koncert czy spektakl. Opisuje zarówno kwestie organizacji przestrzeni przyjaznej dla osób ze specjalnymi potrzebami jak i szczegółowo przedstawia takie udogodnienia jak audiodeskrypcja, tłumaczenia na język migowy koncertów czy opatrywanie spektakli teatralnych napisami.

Partnerem miasta w projekcie jest Fundacja Katarynka, która od ponad 10 lat wdraża i upowszechnia dostępność kultury oraz sfery publicznej.

Więcej informacji na temat  szkoleń i konsultacji znajduje się na stronie www.fundacjakatarynka.pl.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij