logo BIP

Formy pomocy

MOPS informacja

W OKRESIE PANDEMII NA PAŃSTWA TELEFONY W SEKRETARIACIE

OCZEKUJEMY DO GODZINY 19:00. (PN.-PT.)

Kontakt: tel. (071) 78-22-300 do 03

Sekretariat Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
53-611 Wrocław ul. Strzegomska 6
Kontakt: tel. (071) 78-22-300 do 03
fax (071) 78-22-405
e-mail: sekretariat@mops.wroclaw.pl

Kasy przy ul.Strzegomskiej 6 czynne od pn.do pt.

w godzinach 10:00 - 14:00 

Uwaga! za wyjątkiem ostatniego dnia miesiąca -

kasy czynne od 10:00-12:00

ŚWIADCZENIA RODZINNE

  tel. 71 782 23 22

500+ oraz 300 +

   tel. 71 799 92 74

   tel. 501-928-501

   tel. 71 782 23 26 (wypłata)

DODATKI MIESZKANIOWE

    tel. 71 782 23 46

    tel. 71 782 23 48

KARTA RODZINA PLUS i
KARTA DUŻEJ RODZINY

    tel.  (71) 78 23 595

    tel.  (71) 78 23 594

   ul. Strzegomska 6, pokój 26
 Obsługa klientów w okresie pandemii:

Przyjmujemy klientów od poniedziałku

do piątku od godziny 8.00 do 15.00. !

 

 POWIATOWY ZESPÓŁ DS. ORZEKANIA  NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI                   

Pl. Solidarności 1/3/5  - III piętro

53-661 Wrocław

Obsługa klientów pokój nr 316

Wyszukaj

Plakat programu Dobry Start

1 lipca 2020r. ruszył nabór wniosków elektronicznych o świadczenie „Dobry start”, zasiłek rodzinny oraz świadczenie z funduszu alimentacyjnego. Ważną informacją jest to, że nie będzie trzeba składać wniosków o 500+, ponieważ świadczenia przyznane w ubiegłym roku będą wypłacane aż do 31 maja 2021 r.

Nabór nowych wniosków o 500+ rozpocznie się dopiero od 1 lutego 2021 r. Obecnie wnioski o świadczenie 500 + powinny składać tylko osoby którym urodziło się dziecko lub uzyskały prawo do pobierania świadczenia np. w związku ze zmianą sposobu sprawowania opieki nad dziećmi.

Dla kogo wsparcie?

  • Świadczenie „Dobry Start” przysługuje raz w roku na rozpoczynające rok szkolny w szkole podstawowej i ponadpodstawowej dzieci do ukończenia 20 roku życia. Dzieci niepełnosprawne uczące się w szkole otrzymają je do ukończenia przez nie 24 roku życia.
  • Programem nie są objęte dzieci w zerówce, uczniowie szkół dla dorosłych oraz studenci.

Jak złożyć wniosek elektronicznie:

  • świadczenia dobry start „300+” za pośrednictwem:
    - systemów teleinformatycznych banków
    - portalu informacyjno-usługowego empatia.mpips.gov.pl
    - platformy usług elektronicznych ZUS: www.zus.pl/pue
  • świadczenia rodzinne za pośrednictwem:

            - portalu informacyjno-usługowego empatia.mpips.gov.pl

  • świadczenia z funduszu alimentacyjnego za pośrednictwem:

            - portalu informacyjno-usługowego empatia.mpips.gov.pl

Od 1 sierpnia będzie można składać wnioski papierowe na świadczenia rodzinne, świadczenie z funduszu alimentacyjnego oraz Dobry start. Jednak z uwagi na wciąż istniejące realne zagrożenie koronawirusem i trudny do przewidzenia rozwój sytuacji epidemiologicznej, zachęcamy Państwa do składania wniosków przez internet, za pośrednictwem bankowości elektronicznej, Platformy Usługowo-Informacyjnej Emp@tia oraz Platformy Usług Elektronicznych ZUS.

300 złotych płatne raz w roku – tyle wynosić będzie świadczenie „Dobry start” dla każdego uczącego się dziecka. Świadczenie będzie przysługiwało bez względu na osiągane dochody.

Jak otrzymać świadczenie „Dobry Start”?

Aby otrzymać wsparcie, należy złożyć wniosek. Może to zrobić mama lub tata dziecka, opiekun prawny lub opiekun faktyczny dziecka, a w przypadku dzieci przebywających w pieczy zastępczej – rodzic zastępczy, osoba prowadząca rodzinny dom dziecka lub dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej.

Gdzie  i kiedy złożyć wniosek?

Wnioski o świadczenie „Dobry start” są przyjmowane i rozpatrywane przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej.

UWAGA: wnioski o świadczenie Dobry Start można składać drogą elektroniczną już od 1 lipca !!!

Zachęcamy Państwa do skorzystania z możliwości złożenia wniosku przez internet. Podobnie jak w przypadku świadczenia 500+, wnioski elektroniczne o świadczenie „Dobry start”  można składać m. in. za pośrednictwem bankowości elektronicznej. Forma elektroniczna jest optymalna dla wnioskodawców, ponieważ pozwala im złożyć wniosek w dogodnym momencie, bez konieczności odwiedzin w punkcie obsługi.

Natomiast wnioski tradycyjne (zarówno osobiście jak i korespondencyjnie) można składać dopiero od 1 sierpnia.

Ostateczny termin do ubiegania się o świadczenie „Dobry Start” upływa 30 listopada. Po tym terminie wnioski nie będą rozpatrywane.

Termin wypłaty świadczenia

Ustalenie prawa do świadczenia „Dobry Start” oraz jego wypłata będzie następować w terminie do 2 miesięcy (licząc od dnia złożenia wniosku z prawidłowo wypełnionymi dokumentami).

Dla wniosków kompletnych złożonych w lipcu lub sierpniu br. przewidziany jest odrębny termin rozpatrzenia i wypłaty – do 30 września.

 Materiały informacyjne ministerstwa rodziny, pracy i polityki społecznej: https://www.mpips.gov.pl/dobrystart

Od 1 sierpnia zaczynamy także przyjmować wnioski w formie tradycyjnej.

Wypełnione wnioski można wysłać pocztą lub złożyć osobiście. Można je pobrać w punktach przyjęć wymienionych poniżej.

ul. Namysłowska 8, parter
Biuro Obsługi Klienta Działu Świadczeń
tel.: 71 79 99 274 lub 501 928 501
godziny przyjęć:
Poniedziałek, Środa, Piątek w godz. 7.30 -15.00
Czwartek 7.30 - 16.30

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij