logo BIP

PODSTAWOWE INFORMACJE

W SPRAWACH PILNYCH
OCZEKUJEMY NA PAŃSTWA TELEFONY
OD PONIEDZIAŁKU DO PIĄTKU
OD GODZINY 7.30 DO 19:00.
Kontakt: tel. 71 78 22 300 do 03

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
53-611 Wrocław, ul. Strzegomska 6
tel: 71 78 22 300 do 03
fax: 71 78 22 405
e-mail: sekretariat@mops.wroclaw.pl

 

 Kasy

Kasy przy ul. Strzegomskiej 6

są czynne od poniedziałku do piątku

od godziny 10:00 do 14:00.

W ostatni dzień miesiąca

kasy są czynne od godziny 10:00 do 12:00.

 

 Infolinia

tel. 71 78 22 322

 

 Świadczenia rodzinne i alimentacyjne

tel. 71 79 99 274

 

Dodatki Mieszkaniowe

tel. 71 78 22 346

tel. 71 78 22 348

 

Karta Rodzina Plus

i Karta Dużej Rodziny

tel.  71 78 23 595

tel.  71 78 23 594

ul. Namysłowska 8 (Centrum Biznesu GRAFIT)

Biuro Obsługi Klienta, parter.

W okresie pandemii
biura przyjmują
od poniedziałku do piątku
od godziny 8.00 do 15.00. 

 

Powiatowy Zespół ds.

ORZEKANIA O NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI             

tel. 71 78 22 360

tel. 71 78 22 362

tel. 71 78 22 363

e-mail: zon@mops.wroclaw.pl

pl. Solidarności 1/3/5 - III piętro, pokój 316

Przyjmujemy klientów
od poniedziałku do piątku
od godziny 8:00 do 15:00.

Więcej informacji na temat orzecznictwa o niepełnosprawności w linku poniżej:

KLIKNIJ TUTAJ

 

 

Wyszukaj

Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej we Wrocławiu, na lata 2021-2024

data zatwierdzenia planu: 26.03.2021

zatwierdził: Anna Józefiak-Materna - Dyrektor

data opracowania planu: 26.03.2021

opracował: Grzegorz Polkowski – Koordynator ds. dostępności

data aktualizacji: 24.03.2022

opracował aktualizację: Grzegorz Polkowski – Koordynator ds. dostępności

Diagnoza

Działanie: audyt architektoniczny wewnętrzny

Zidentyfikowane problemy i zalecenia do wdrożenia:

  1. Strzegomska 6
  • schody wejściowe nie przystosowane dla osób z niepełnosprawnością wzroku, brak skontrastowania, śliska powierzchnia, brak wskaźników fakturowych (pasów i wypustków)
  • wejście do Sali 22 w Biurze Obsługi Klienta, na parterze, jest zbyt wąskie dla osób poruszających się na wózkach (80 cm),  i posiada próg o wys. 10 cm
  1. ul. Nowowiejska 102
  • w najbliższym sąsiedztwie budynku brak wydzielonego miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnością;
  • wejście od frontu nie przystosowane dla osób z niepełnosprawnością ale wejście od tył już tak – należy zastosować odpowiednie tablice informacyjne; wejście tylne na co dzień jest zamknięte, brak domofonu;
  • wewnątrz trzy schody przy pomieszczeniu socjalnym – niezbędna platforma rozkładana, szyny lub inne rozwiązanie;
  1. ul. Hubska 30-32
  • niezbędna niwelacja krawężnika na ciągu komunikacyjnym od miejsca parkingowego do wejścia do budynku;
  • klatka schodowa – potrzebny zakup platformy schodowej z IV na V piętro lub zastosowanie innego rozwiązania ( do użytku pracowników);
  • niezbędna niwelacja pojedynczych schodów na V piętrze – zastosowanie np. platformy rozkładanej,
  1. pl. Św. Macieja 4
  • w najbliższym sąsiedztwie budynku brak wydzielonego miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnością;
  • duże, ciężkie drzwi metalowe wejściowe;
  • potrzeba skontrastowania drzwi wejściowych;
  • kasa posiada zbyt wysoko umieszczone okienko;
  1. ul. Nowowiejska 29
  • w najbliższym sąsiedztwie budynku brak wydzielonego miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnością;
  • przy wejściu stopień o wys. 9 cm od poziomu chodnika;
  1. ul. Oficerska 8a
  • ciężkie drzwi wejściowe;
  • klatka schodowa – niezbędny zakup i montaż platformy schodowej;
  • brak zabezpieczenia schodów do piwnicy – montaż bramki zabezpieczającej;
  • kasa posiada zbyt wysoko umieszczone okienko,
  1. ul. Gliniana 55
  • domofon na wysokości 150 cm;
  • schody do lokalu 7 stopni – do analizy zastosowanie platformy, podjazdu lub podnośnika od strony podwórka;
  • drzwi wewnętrzne nie przystosowane ( szer. 80 cm);
  • toaleta nie dostosowana dla osób z niepełnosprawnością;
  1. ul. Karola Miarki 1
  • w najbliższym sąsiedztwie budynku brak wydzielonego miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnością;
  • wejście – niezbędna niwelacja progu o wys. 3 cm;
  1. ul. Podwale 75a
  • w najbliższym sąsiedztwie budynku brak wydzielonego miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnością;
  • drzwi wejściowe do budynku szer. 80 cm;
  • schody do poziomu parteru 7 stopni – niezbędne zastosowanie windy lub podnośnika zewnętrznego,
  • na wejściu do lokalu: próg 8 cm; drzwi 80 cm + krata; domofon ;
  • drzwi wewnętrzne 80 cm;
  • toaleta nie dostosowana dla osób z niepełnosprawnością;
  1. ul. Dąbrowskiego 11/2
  • wejście po schodach kamiennych 3 stopnie , wysoko umieszczony domofon; ciężkie drzwi; jest wejście od tyłu – do analizy możliwość zastosowania platformy schodowej lub podjazd/podnośnik od strony podwórka;
  • drzwi wewnętrzne 80 cm;
  • toaleta nie dostosowana dla osób z niepełnosprawnością;
  1. ul. Rydygiera  43A
  • w najbliższym sąsiedztwie budynku brak wydzielonego miejsce parkingowego dla osób z niepełnosprawnością;
  • klatka schodowa – niezbędny zakup i montaż platform schodowych lub zastosowanie innego rozwiązania dla komunikacji na dwa poziomy;
  1. ul. Braniborska 6-8
  • w najbliższym sąsiedztwie budynku brak wydzielonego miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnością;
  • wejście od frontu - schody wejściowe nieprzystosowane;
  • klatka schodowa – niezbędny zakup i montaż platformy przyschodowej na I piętro;
  • niezbędne skontrastowanie schodów i drzwi;
  • schodki do Sali konferencyjnej – zakup i montaż platformy rozkładanej/ podestu;
  1. ul. Żeromskiego 79
  • w najbliższym sąsiedztwie budynku brak wydzielonego miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnością;
  1. ul. Młodych Techników 58
  • w najbliższym sąsiedztwie budynku brak wydzielonego miejsce parkingowego dla osób z niepełnosprawnością;
  • schody przed wejściem głównym -instalacja platformy, podjazdu lub szyn - trudny układ przestrzenny, potrzebny projekt i kosztorys;
  • ciężkie, zabytkowe drzwi wejściowe;
  • problem z pierwszymi schodami na wysokie piętro- brak miejsca na platformę, niezbędne inne rozwiązanie;
  • klatka schodowa parter-Ip-IIp. – potrzeba zakupu i montażu platformy schodowej;
  • toaleta nie dostosowana dla osób z niepełnosprawnością;
  1. ul. Średzka 42
  • wejście po schodach – jedynym rozwiązaniem jest budowa windy lub zmiana lokalizacji;
  • toaleta nie dostosowana dla osób z niepełnosprawnością;
  1. ul. Na Ostatnim Groszu 54/56
  • w najbliższym sąsiedztwie budynku brak wydzielonego miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnością;
  • wejście po stromych schodach, 8 stopni (h=17 cm) – niezbędna platforma schodowa;
  • drzwi wewnętrzne o szer. 80 cm;
  • toaleta nie dostosowana dla osób z niepełnosprawnością;
  1. ul. Litewska 20
  • w najbliższym sąsiedztwie budynku brak wydzielonego miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnością;
  • toaleta nie dostosowana dla osób z niepełnosprawnością;
  1. ul. Reymonta 8
  • w najbliższym sąsiedztwie budynku brak wydzielonego miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnością;
  • toaleta nie dostosowana dla osób z niepełnosprawnością;
  1. ul. Kniaziewicza 29
  • w najbliższym sąsiedztwie budynku brak wydzielonego miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnością;
  1. ul. Kamieńskiego 190 - Pensjonat
  • w najbliższym sąsiedztwie budynku brak wydzielonego miejsce parkingowego dla osób z niepełnosprawnością;
  1. pl. Macieja 19/20
  • w najbliższym sąsiedztwie budynku brak wydzielonego miejsce parkingowego dla osób z niepełnosprawnością;

Działanie: audyt cyfrowy zewnętrzny

Zidentyfikowane problemy i zalecenia do wdrożenia:

  • dostosowanie wszystkich dokumentów elektronicznych do wymagań ustawy o dostępności cyfrowej;
  • usunięcie błędów na stronie mops.wroclaw.pl oraz www.bip.wroclaw.pl;

Działanie: audyt informacyjno-komunikacyjny wewnętrzny

Zidentyfikowane problemy i zalecenia do wdrożenia:

  • w budynku przy Litewskiej 20 brak tablicy informacyjnej na temat rozkładu pomieszczeń,
  • w Biurach Obsługi Klienta na ul Namysłowskiej 8, ul. Hubskiej 30-32 i ul. Strzegomskiej 6 oraz kasach znajdujących się w siedzibach przy ul. Oficerskiej 9a,  ul. Kniaziewicza 29, pl. Św. Maciej 4,  potrzebny zakup i instalacja pętli indukcyjnych;
  • zalecana wymiana wszystkich tablic informacyjnych o rozkładzie pomieszczeń na tablice tyflograficzne;

Harmonogram działań - rekomendacje

W zakresie dostępności architektonicznej

  1. Budynki: ul. Strzegomska 6, ul. Nowowiejska 102, ul. Hubska 30-32, pl. Macieja 4, ul. Nowowiejska 29, ul. Oficerska 8a, ul Kamieńskiego 190, ul. Gliniana 55, ul. Karola Miarki 1, ul. Podwale 75a, ul. Dąbrowskiego 11/2, ul. Rydygiera 43 A, ul. Braniborska 6-8, ul. Żeromskiego 79, ul. Kniaziewicza 29, pl. Macieja 19/20, w zakresie określonym w Diagnozie
  • Czas realizacji: do końca 2023 r.
  • Niezbędne działania : przygotowanie dokumentacji, uzyskanie niezbędnych pozwoleń, przygotowanie zapytania cenowego lub postępowania przetargowego, wyłonienie Wykonawcy, realizacja i odbiór wykonanych prac,
  • Komórka organizacyjna odpowiedzialna za realizację: Sekcja Remontowo-Techniczna,
  • Przewidywany koszt: 556 tys. zł,
  1. Budynki: ul. Młodych techników 58, ul. Średzka 42, ul. Na Ostatnim Groszu 54/56, ul. Litewska 20, ul. Reymonta 8, w zakresie określonym w Diagnozie
  • Czas realizacji: do końca 2024 r.
  • Niezbędne działania : oszacowanie wartości zamówienia, przygotowanie dokumentacji, uzyskanie niezbędnych pozwoleń,
  • przygotowanie zapytania cenowego lub postępowania przetargowego, wyłonienie Wykonawcy, realizacja i odbiór robót; alternatywnie podjęcie działań w kierunku zmiany siedzib,
  • Komórka organizacyjna odpowiedzialna za realizację: Sekcja Remontowo-Techniczna,
  • Przewidywany koszt: według oszacowania lub kosztorysu,
  1. Aktualizacja deklaracji dostępności w zakresie dostępności architektonicznej
  • Czas realizacji: 2021-2024,
  • Niezbędne działania : Przegląd i aktualizacja deklaracji dostępności do dnia 31 marca każdego roku oraz niezwłocznie w każdym przypadku gdy nastąpią zmiany mające wpływ na dostępność architektoniczną budynków MOPS,
  • Komórka organizacyjna odpowiedzialna za realizację: Sekcja Remontowo-Techniczna, Dział Adaptacji Osób Niepełnosprawnych,
  • Przewidywany koszt: brak,
  1. Bieżący monitoring
  • Czas realizacji: 2021-2024,
  • Niezbędne działania: Zapewnienie dostępu alternatywnego w przypadkach, gdy z przyczyn niezależnych, technicznych lub prawnych, MOPS nie będzie w stanie zapewnić dostępności osobie ze szczególnymi potrzebami; obsługa wniosków o zapewnienie dostępności,
  • Komórka organizacyjna lub pracownik odpowiedzialny za realizację
  • Zadania: Koordynator ds. dostępności, Kierownik Sekcji Remontowo -Technicznej,
  • Przewidywany koszt: według potrzeb,

W zakresie dostępności cyfrowej

  1. Dostosowanie  wszystkich dokumentów elektronicznych publikowanych na stronach mops.wroclaw.pl oraz bip.mops.wroclaw.pl do wymagań ustawy o dostępności cyfrowej,
  • Czas realizacji: do końca 2022 r.
  • Niezbędne działania: sporządzenie instrukcji i standardu przygotowania treści załączników i dokumentów umieszczanych na stronach, szkolenie pracowników, opracowanie dokumentów w postaci spełniającej wymagania dostępności
  • Komórka organizacyjna odpowiedzialna za realizację: Sekcja informatyki we współpracy z redaktorami strony mops.wroclaw.pl oraz redaktorami strony www.bip.mops.wroclaw.pl ,
  • Przewidywany koszt: brak,
  1. Usunięcie błędów na stronie www.mops.wroclaw.pl oraz www.bip.mops.wroclaw.pl ,
  • Czas realizacji: do końca 2022 r.
  • Niezbędne działania: Usunięcie błędów wykazanych w audycie, niewymagających prac programistycznych, sprawdzenie działania strony po usunięciu błędów,
  • Komórka organizacyjna odpowiedzialna za realizację: Sekcja informatyki we współpracy z redaktorami strony mops.wroclaw.pl oraz redaktorami strony www.bip.mops.wroclaw.pl ,
  • Przewidywany koszt: brak,
  1. Aktualizacja deklaracji dostępności,
  • Czas realizacji: 2021-2024,
  • Niezbędne działania: Przegląd i aktualizacja deklaracji dostępności do dnia 31 marca każdego roku oraz niezwłocznie w każdym przypadku, gdy strona internetowa lub aplikacja mobilna podlega zmianom mogącym mieć wpływ na jej dostępność cyfrową.
  • Komórka organizacyjna odpowiedzialna za realizację: Sekcja Informatyki,
  • Przewidywany koszt: brak,
  1. Bieżący monitoring,
  • Czas realizacji: 2021-2024,
  • Niezbędne działania: Zapewnienie dostępu alternatywnego w przypadkach, gdy z przyczyn niezależnych, technicznych lub prawnych, MOPS nie będzie w stanie zapewnić dostępności osobie ze szczególnymi potrzebami; obsługa wniosków o zapewnienie dostępności,
  • Pracownik odpowiedzialny za realizację: Koordynator ds. dostępności, Kierownik Sekcji Informatyki,
  • Przewidywany koszt: według potrzeb,

W zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej

  1. Zakup i instalacja pętli indukcyjnych w biurach obsługi klienta i kasach, zakup i montaż znaczników naprowadzających Totupoint – co najmniej po jednym na każdą lokalizację, zakup i montaż tablic tyflograficznych.
  • Czas realizacji: do końca 2022 r.
  • Niezbędne działania: oszacowanie wartości zamówienia, przeprowadzenie zapytania ofertowego na dostawę i instalację,
  • realizacja i odbiór prac,
  • Komórka organizacyjna odpowiedzialna za realizację: Dział Obsługi we współpracy z Działem Adaptacji Osób Niepełnosprawnych,
  • Przewidywany koszt: według oszacowania.
  1. Bieżący monitoring
  • Czas realizacji: 2021-2024,
  • Niezbędne działania: Zapewnienie dostępu alternatywnego w przypadkach, gdy z przyczyn niezależnych, technicznych lub prawnych, MOPS nie będzie w stanie zapewnić dostępności osobie ze szczególnymi potrzebami; obsługa wniosków o zapewnienie dostępności,
  • Komórka organizacyjna lub pracownik odpowiedzialny za realizację
  • Zadania: Koordynator ds. dostępności, Kierownik Działu Adaptacji Osób Niepełnosprawnych,
    Przewidywany koszt: według potrzeb.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij