logo BIP

PODSTAWOWE INFORMACJE

W OKRESIE PANDEMII OCZEKUJEMY
NA PAŃSTWA TELEFONY
OD PONIEDZIAŁKU DO PIĄTKU
OD GODZINY 7.30 DO 19:00.
Kontakt: tel. 71 78 22 300 do 03

 

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
53-611 Wrocław, ul. Strzegomska 6
tel: 71 78 22 300 do 03
fax: 71 78 22 405
e-mail: sekretariat@mops.wroclaw.pl

 

kasy

Kasy przy ul. Strzegomskiej 6

są czynne od poniedziałku do piątku

od godziny 10:00 do 14:00.

W ostatni dzień miesiąca

kasy są czynne od godziny 10:00 do 12:00.

 

Infolinia

tel. 71 78 22 322

 

Świadczenia rodzinne
i Program Rodzina 500+

tel. 71 79 99 274

tel. 71 78 22 326 (wypłaty)

 

DODATKI MIESZKANIOWE

tel. 71 78 22 346

tel. 71 78 22 348

 

KARTA RODZINA PLUS
i KARTA DUŻEJ RODZINY

tel.  71 78 23 595

tel.  71 78 23 594

ul. Strzegomska 6, pokój 26

W okresie pandemii
biura przyjmują
od poniedziałku do piątku
od godziny 8.00 do 15.00. 

 

POWIATOWY ZESPÓŁ
DS. ORZEKANIA O NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI
                  

tel. 71 78 22 360

tel. 71 78 22 362

tel. 71 78 22 363

e-mail: zon@mops.wroclaw.pl

pl. Solidarności 1/3/5 - III piętro, pokój 316

Przyjmujemy klientów
od poniedziałku do piątku
od godziny 8:00 do 15:00.

Więcej informacji na temat orzecznictwa o niepełnosprawności w linku poniżej:

KLIKNIJ TUTAJ

 

 

Wyszukaj

Siedziba główna - dostępność architektoniczna

Budynek znajduje się od strony ulicy Strzegomskiej. Ilość kondygnacji 5. Ciągi piesze prowadzące do wejść są w dobrym stanie.

W odległości nieprzekraczającej 300 metrów znajduje się komunikacja publiczna – autobus, tramwaj. Usytuowanie budynku umożliwia bezproblemowe dotarcie wszystkim osobom, również osobom ze szczególnymi potrzebami.

Obok wejścia B do budynku zostały zlokalizowane trzy miejsca postojowe przeznaczone dla osób niepełnosprawnych. Miejsca parkingowe zostały oznaczone znakami poziomymi (koperta) oraz znakiem pionowym.

Budynek posiada dwa wejścia: A i B. Do obu wejść prowadzą schody, przy których zamontowane są poręcze. Nad wejściami A i B umieszczone są głośniki systemu Totupoint naprowadzające dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.

Wejścia A – nie jest dostosowane dla osób z dysfunkcją narządu ruchu. Trzeba pokonać 8 schodów, 5 przed wejściem i 3 za.  W czasie obowiązywania pandemii Covid-19 wejście jest zamknięte.

Wejście B – przy wejściu zlokalizowana jest pochylnia umożliwiająca dostęp dla osób ze szczególnymi potrzebami, zwłaszcza dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W budynku znajdują się dwie klatki schodowe usytuowane przy wejściu A i wejściu B. Biegi schodów oraz spoczniki mają odpowiednią szerokość i długość. Schody wyposażone są w poręcze oraz taśmę antypoślizgową.

Dźwig osobowy znajduje się przy wejściu B i umożliwia dostanie się na każdą kondygnację budynku. Przycisk przywołania umiejscowiony został na odpowiedniej wysokości, która pozwala na samodzielne korzystanie z windy przez osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich.  Nad windą umieszczony jest głośnik systemu Totupoint naprowadzający dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Sam dźwig jednak nie został wyposażony w komunikaty głosowe. Panel sterowania nie posiada dodatkowego oznakowania dla osób niewidomych i niedowidzących.

Ciągi komunikacyjne nie mają utrudnień w postaci progów. Szklane drzwi znajdujące się w korytarzach są oznaczone kontrastowymi paskami. Szerokość korytarzy jest zgodna z warunkami technicznymi.

Część budynku przeznaczona jest do obsługi Klientów. Za wejściem głównym po lewej stronie znajduję się Informacja. Po prawej stronie znajduję się biletomat obsługujący wszystkie Biura Obsługi Klienta oraz Kasy. Biletomat jest na odpowiedniej wysokości, posiada duży i wyraźny wyświetlacz. System kolejkowy informuję o aktualnie obsługiwanym numerze klienta zarówno głosowo, jak i wizualnie. Dodatkowym wyposażeniem ułatwiającym obsługę Interesantów jest zamontowany domofon, służący do połączenia z wybranym Działem. Domofon zamontowany jest na dostosowanej wysokości. Urządzenie nie posiada rozwiązań przeznaczonych dla osób z dysfunkcją słuchu i wzroku

Hall posiada obszerną poczekalnię z miejscami siedzącymi. Duża przestrzeń pozwala na swobodne przemieszczanie się.

KASY – zostały czytelnie oznaczone. Okienka kasowe usytuowane są zbyt wysoko, co może utrudniać swobodne korzystanie z nich przez osoby poruszające się na wózkach lub niskiego wzrostu. Kasy nie są dostosowane na potrzeby osób z dysfunkcją słuchu.

Dział Adaptacji Osób Niepełnosprawnych sala 25 – znajduje się na parterze po prawej stronie, posiada znacznik systemu Totupoint naprowadzające dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Dwuskrzydłowe drzwi umożliwiają bezproblemowy wjazd osób poruszających się na wózkach nawet elektrycznych typu skuter. Stanowiska obsługi klienta są oznaczone czytelnymi cyframi, a także posiadają dostosowane biurka z dostawką zapewniające dostępność osobom ze szczególnymi potrzebami. Dział ten dysponuję pętlą indukcyjną ułatwiającą obsługę osób z aparatami słuchowymi.  

Program 2+3 i jeszcze więcej oraz Karta Dużej rodziny sala 26 – znajduje się na parterze na wprost. W przejściu do sali 26 znajdują się drzwi. Stanowiska obsługi klienta są usytuowane na środku sali. Biurka przeznaczone do obsługi klienta nie posiadają dostawek ułatwiających obsługę osób poruszających się na wózkach.  Sala jest obszerna, dodatkowo posiada pokój dla dzieci.

Sala 22 – znajduję się na parterze po lewej stronie za kasami. Do sali prowadzą wąskie drzwi. Ponadto za drzwiami znajduję się wysoki próg uniemożliwiający dostęp osobom ze szczególnymi potrzebami. Próg został skontrastowany. Stanowiska obsługi klienta są usytuowane na środku sali. Biurka nie posiadają dostawek ułatwiających obsługę osób poruszających się na wózkach.

Budynek posiada dostosowana toaletę o odpowiedniej przestrzeni manewrowej dla osób ze szczególnymi potrzebami. Znajduje się na parterze i jest oznaczona. Przy misce ustępowej zamontowany jest uchwyt uchylny. Armatura sanitarna oraz włącznik światła umieszczone są na wysokości umożliwiającej korzystanie z niej osobom niepełnosprawnym. Pomieszczenia posiada przewijak.  Toaleta nie posiada przycisku alarmującego.

Na parterze w holu obok kas znajduje się kącik dla karmiących matek.

Budynek posiada 2 drogi ewakuacyjne, które są dobrze oznakowane. Dodatkowym wyposażeniem są wózki ewakuacyjne schodowe, które zapewniają bezpieczeństwo osobą z niepełnosprawnością ruchową.

W obrębie wejścia B znajduje się tablica informacyjna. Główne funkcje budynku zostały dodatkowo oznaczone znacznikami TOTUPOINT, które udźwiękawiają i opisują przestrzeń obu wejść do budynku, windy, Działu Adaptacji Osób Niepełnosprawnych, dostosowanej toalety,  Działu Pomocy Instytucjonalnej, Sekretariatu oraz Działu Pieczy Zastępczej. Nie zastosowano całościowego planu budynku.

 

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij