logo BIP

MOPS informacja

W OKRESIE PANDEMII NA PAŃSTWA TELEFONY W SEKRETARIACIE

OCZEKUJEMY DO GODZINY 19:00. (PN.-PT.)

Kontakt: tel. (071) 78-22-300 do 03

Sekretariat Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
53-611 Wrocław ul. Strzegomska 6
Kontakt: tel. (071) 78-22-300 do 03
fax (071) 78-22-405
e-mail: sekretariat@mops.wroclaw.pl

Kasy przy ul.Strzegomskiej 6 czynne od pn.do pt.

w godzinach 10:00 - 14:00 

Uwaga! za wyjątkiem ostatniego dnia miesiąca -

kasy czynne od 10:00-12:00

INFOLINIA

  tel. 71 782 23 22

Świadczenia rodzinne, 500+ oraz 300 +

   tel. 71 799 92 74

   tel. 71 782 23 26 (wypłata)

DODATKI MIESZKANIOWE

    tel. 71 782 23 46

    tel. 71 782 23 48

KARTA RODZINA PLUS i
KARTA DUŻEJ RODZINY

    tel.  (71) 78 23 595

    tel.  (71) 78 23 594

   ul. Strzegomska 6, pokój 26
 Obsługa klientów w okresie pandemii:

Przyjmujemy klientów od poniedziałku

do piątku od godziny 8.00 do 15.00. !

 

POWIATOWY ZESPÓŁ DS. ORZEKANIA  NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI                  

SIEDZIBA ZESPOŁU:

Wrocław 53-661 Pl. Solidarności 1/3/5 - III piętro
Obsługa klientów pokój nr 316, od poniedziałku do piątku w godzinach od 08:00 do 15:00.
Informacja telefoniczna: 071 78 22 360, 071 78 22 362, 071 78 22 363

Adres e-mail: zon@mops.wroclaw.pl

Więcej informacji na temat orzecznictwa o niepełnosprawności w linku poniżej:

KLIKNIJ TUTAJ

 

 

Wyszukaj

Dział Świadczeń - dostępność architektoniczna

Budynek znajduje się od przy ulicy Namysłowskiej. Ilość kondygnacji 5. Ciągi piesze prowadzące do wejść są w dobrym stanie technicznym, bez różnicy wysokości oraz uskoków.

W odległości nieprzekraczającej 300 metrów znajduje się komunikacja publiczna – autobus, tramwaj. Usytuowanie budynku umożliwia bezproblemowe dotarcie wszystkim osobom, również osobom ze szczególnymi potrzebami.

Cztery miejsca postojowe przeznaczone dla osób niepełnosprawnych, oznaczone znakami poziomymi (koperta), znakiem pionowym oraz kolorem niebieskim, zostały zlokalizowane wzdłuż budynku. Krawężniki znajdujące się przy miejscach parkingowych utrudniają swobodny dostęp.

Budynek posiada wejście główne oraz wejścia boczne. Wejście główne znajduje się na poziomie terenu. Brak stopni czy pochylni. Drzwi otwierają się automatycznie. Dodatkowo oznaczone są kontrastowo.

Wejścia boczne również znajdują się na poziomie terenu. Drzwi nie otwierają się automatycznie. 

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Główna klatka schodowa prowadzi od kondygnacji 0 do kondygnacji +2. Biegi schodów oraz spoczniki mają odpowiednią szerokość i długość. Schody wyposażone są w obustronne, skontrastowane poręcze.

W budynku znajdują się trzy boczne klatki schodowe: K1, K2 i K3. Schody wyposażone są w obustronne skontrastowane poręcze.

W budynku znajdują się dwie windy – A i B.

Dźwig osobowy A - umożliwia dostanie się na każdą kondygnację budynku. Kabina windy ma odpowiednie wymiary. Przycisk przywołania znajduje się nieco zbyt wysoko, co może utrudniać samodzielne korzystanie z windy przez osoby poruszającym się na wózkach inwalidzkich. W windzie brak pełnej informacji głosowej o kierunku jazdy oraz zamykaniu i otwieraniu drzwi. Panel sterowania znajduje się na odpowiedniej wysokości i jest oznaczony grafiką wypukłą, która znajduje się obok.

Dźwig towarowo-osobowy B – umożliwia dostanie się na każdą kondygnację budynku. Kabina tego dźwigu jest dużych wymiarów pozwalających na swobodne obrócenie wózka. Przycisk przywołania znajduje się nieco zbyt wysoko, co może utrudniać samodzielne korzystanie z windy przez osoby poruszającym się na wózkach inwalidzkich. W windzie brak pełnej informacji głosowej o kierunku jazdy oraz zamykaniu i otwieraniu drzwi. Panel sterowania znajduje się na odpowiedniej wysokości. Nie jest oznaczony grafiką wypukłą.

Ciągi komunikacyjne nie mają utrudnień w postaci progów. Szerokość korytarzy jest zgodna z warunkami technicznymi. Nie wszystkie wewnętrzne szklane drzwi oraz przeszklenia zostały oznaczone kontrastowymi paskami.

Część budynku przeznaczona jest do obsługi Klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej:

Dział Świadczeń – obsługa Klientów znajduje się na parterze i jest czytelnie oznaczona. W przestrzeni oczekiwania znajdują się miejsca siedzące oraz wyświetlacz informujący o aktualnie obsługiwanym numerze klienta. Brak jest informacji głosowej. Biletomat nie posiada kontrastowego panelu dotykowego ani innych udogodnień dla osób z dysfunkcją wzroku. Stanowiska obsługi klienta są oznaczone czytelnymi cyframi. Stanowiska nie są dostosowane na potrzeby osób z dysfunkcją słuchu.

Budynek posiada zarówno dostosowaną toaletę dla osób ze szczególnymi potrzebami jak i toaletę dla matki z dzieckiem. Obie toalety zostały oznaczone. Światła w toaletach zapalają się automatycznie. Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami ma odpowiednią przestrzeń manewrową dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich czy korzystających z przedmiotów ortopedycznych.  Przy misce ustępowej w toalecie zamontowano obustronne uchwyty. Armatura sanitarna umieszczona została na wysokości umożliwiającej korzystanie z niej osobom niepełnosprawnym. Toaleta nie posiada przycisku alarmującego.

Toaleta dla matki z dzieckiem wyposażona jest w przewijak.

W budynku zastosowano czytelną informację wizualną o drogach ewakuacji w postaci piktogramów i strzałek kierunkowych. W budynku zainstalowany jest dźwiękowy systemu powiadamiania alarmowego, natomiast brak komunikatu świetlnego.

W obrębie strefy wejściowej znajduje się tablica informacyjna.

Nie zastosowano całościowego planu budynku. Na poszczególnych kondygnacjach znajdują się czytelne oznaczenia informujące o numerze piętrze i funkcjach, które zlokalizowano w obrębie kondygnacji.

 

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij