logo BIP

PODSTAWOWE INFORMACJE

W OKRESIE PANDEMII OCZEKUJEMY
NA PAŃSTWA TELEFONY
OD PONIEDZIAŁKU DO PIĄTKU
OD GODZINY 7.30 DO 19:00.
Kontakt: tel. 71 78 22 300 do 03

 

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
53-611 Wrocław, ul. Strzegomska 6
tel: 71 78 22 300 do 03
fax: 71 78 22 405
e-mail: sekretariat@mops.wroclaw.pl

 

kasy

Kasy przy ul. Strzegomskiej 6

są czynne od poniedziałku do piątku

od godziny 10:00 do 14:00.

W ostatni dzień miesiąca

kasy są czynne od godziny 10:00 do 12:00.

 

Infolinia

tel. 71 78 22 322

 

Świadczenia rodzinne
i Program Rodzina 500+

tel. 71 79 99 274

tel. 71 78 22 326 (wypłaty)

 

DODATKI MIESZKANIOWE

tel. 71 78 22 346

tel. 71 78 22 348

 

KARTA RODZINA PLUS
i KARTA DUŻEJ RODZINY

tel.  71 78 23 595

tel.  71 78 23 594

ul. Strzegomska 6, pokój 26

W okresie pandemii
biura przyjmują
od poniedziałku do piątku
od godziny 8.00 do 15.00. 

 

POWIATOWY ZESPÓŁ
DS. ORZEKANIA O NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI
                  

tel. 71 78 22 360

tel. 71 78 22 362

tel. 71 78 22 363

e-mail: zon@mops.wroclaw.pl

pl. Solidarności 1/3/5 - III piętro, pokój 316

Przyjmujemy klientów
od poniedziałku do piątku
od godziny 8:00 do 15:00.

Więcej informacji na temat orzecznictwa o niepełnosprawności w linku poniżej:

KLIKNIJ TUTAJ

 

 

Wyszukaj

Dział Wsparcia Mieszkańców - dostępność architektoniczna

Pięciokondygnacyjny budynek znajduje się przy ulicy Hubskiej, natomiast wejście zlokalizowane jest od ulicy Bocznej. Ciągi piesze prowadzące do wejść są w dobrym stanie.

W odległości nieprzekraczającej 200 metrów znajduje się komunikacja publiczna – autobus oraz tramwaj. Usytuowanie budynku umożliwia bezproblemowe dotarcie wszystkim osobom, również osobom ze szczególnymi potrzebami.

W małej odległości od wejścia do budynku znajdują się dwa miejsca postojowe przeznaczone dla osób niepełnosprawnych. Miejsca zostały oznaczone znakami poziomymi (koperta) oraz znakiem pionowym. Wysoki krawężnik chodnika utrudnia dostęp do ciągu pieszego i budynku.

Budynek posiada jedno wejście znajdujące się na poziomie terenu. Wejście jest czytelnie oznaczone. Brak stopni i innych przeszkód. Ciemne, szerokie drzwi są dość dobrze widoczne na tle jasnej elewacji. Drzwi nie otwierają się automatycznie. Strefa wejściowa jest zadaszona.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W budynku znajduje się jedna klatka schodowa usytuowana pośrodku korytarza prowadzącego od wejścia głównego do Biura Obsługi Klienta. Biegi schodów oraz spoczniki mają odpowiednią szerokość i długość. Schody wyposażone są w obustronne poręcze. Nie zostały skontrastowane.

W budynku znajduje się winda umożliwiająca, dostanie się na 4 kondygnacje budynku. Przycisk przywołania znajduje się na odpowiedniej wysokości, która pozwala na samodzielnie korzystanie z dźwigu osobowego przez osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich. Panel sterowania posiada oznaczenia brajlowskie. W windzie brak informacji głosowej o kierunku jazdy oraz zamykaniu i otwieraniu drzwi.

Ciągi komunikacyjne nie mają utrudnień w postaci progów. Szklane drzwi znajdujące się w korytarzach nie są oznaczone kontrastowymi paskami. Szerokość korytarzy jest zgodna z warunkami technicznymi.

Część budynku przeznaczona jest do obsługi Klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej:

Obsługa Klientów Zespołu Świadczeń na Rzecz Mieszkańców zlokalizowana jest na parterze. Biuro Obsługi Klienta zostało czytelnie oznaczona. W przestrzeni oczekiwania znajdują się miejsca siedzące oraz ogólnodostępna informacja wyposażona w system kolejkowy i biletomat. Biletomat obsługiwany jest przez pracownika Działu. W pomieszczeniu zastosowano dużą, czytelną numerację stanowisk. Informacja, jak i stanowiska, nie zostały wyposażone w urządzenia ułatwiające obsługę osób słabosłyszących.  Biurka nie posiadają dostawek ułatwiających obsługę osób poruszających się na wózkach.

Obsługa klientów Centrum Pomocy Socjalnej i Rodziny odbywa się na trzecim piętrze budynku. Pokoje są dobrze oznaczone. Do każdego z pokoi można swobodnie wejść – brak barier architektonicznych. Dodatkowo w Dziale tym pracuję tłumacz Polskiego Języka Migowego.

Budynek posiada dostosowaną toaletę o odpowiedniej przestrzeni manewrowej dla osób ze szczególnymi potrzebami. Pomieszczenie to znajduje się na parterze i jest odpowiednio oznaczone piktogramem. Drzwi są odpowiedniej szerokości, wejście nie ma progów. Przy otwieraniu i zamykaniu zachowany jest niski poziom wysiłku. Drzwi wyposażone zostały w system zamykania na kluczyk. Włącznik światła umieszczony został na wysokości umożliwiającej korzystanie z niej osobom z niepełnosprawnościami. Przestrzeń transferowa znajduje się z jednej strony miski ustępowej i ma odpowiednie wymiary. Toaleta została wyposażona w prawidłowo zamontowane obustronne poręcze, z czego jedna, od strony miejsca transferowego, jest uchylna. Wydłużona miska ustępowa znajduje na odpowiedniej wysokości. Umywalka jest dostępna dla osób poruszających się na wózkach (odpowiednia przestrzeń pod umywalką). Toaleta nie posiada przycisku alarmującego. W pomieszczeniu znajduje się przewijak.

Budynek posiada 2 wyjścia ewakuacyjne. W budynku zastosowano informację wizualną o drogach ewakuacji z zastosowaniem piktogramów i strzałek kierunkowych. Dodatkowym wyposażeniem jest wózek ewakuacyjny schodowy, który zapewnia bezpieczeństwo osobom z niepełnosprawnością ruchową. Brak systemu powiadamiania świetlnego i dźwiękowego.

W lokalu nie zastosowano całościowego planu budynku. Brak jest również ogólnej tablicy informacyjnej. Na poszczególnych kondygnacjach znajdują się czytelne oznaczenia informujące o numerze piętra. Przy każdym z pokoi znajduje się tabliczka informacyjna.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij