Zespoły Terenowej Pracy Socjalnej
Na terenie Wrocławia funkcjonuje 7 Zespołów Terenowej Pracy Socjalnej. Kierownicy wszystkich Zespołów urzędują w godzinach od 7.30 - 15.30. Pracownicy socjalni mają swoje siedziby w mikrorejonach opiekuńczych.
Obszary działania ZTPS-ów :
- Rozpoznawanie środowiska lokalnego i identyfikowanie w nim osób i rodzin znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej.
- Kwalifikowanie do różnorodnych form pomocy: w postaci pracy socjalnej, świadczeń usługowych, rzeczowych i finansowych - zgodnie z obowiązującym stanem prawnym.
- Reprezentowanie w razie potrzeby interesów klienta pomocy społecznej w urzędach i instytucjach.
- Mobilizowanie zasobów tkwiących w jednostkach, rodzinach, grupach i społecznościach lokalnych w celu zwiększenia możliwości samodzielnego rozwiązywania problemów i zapobiegania powstawaniu nowych.
- Informowanie klientów pomocy społecznej oraz przedstawicieli instytucji funkcjonujących w środowisku lokalnym o prawach i uprawnieniach wynikających z systemu pomocy społecznej, o możliwościach udzielania pomocy oraz możliwościach współpracy w zakresie pomagania osobom i rodzinom w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych i samodzielnym funkcjonowaniu.
- Weryfikacja dokumentacji zebranej w celu przyznania (lub odmowy przyznania) usług opiekuńczych lub specjalistycznych usług opiekuńczych.
- Przyznawanie pomocy usługowej w zakresie uzależnionym od uzasadnionych potrzeb osoby zainteresowanej.
Większość spraw związanych z ubieganiem się o pomoc finansową załatwia się przez pracowników socjalnych w poszczególnych ZTPS-ach. Osoba zainteresowana uzyskaniem pomocy społecznej (z wyłączeniem , skierowań do domów pomocy społecznej, dodatków mieszkaniowych, zasiłków rodzinnych, pielęgnacyjnych, dofinansowaniem do turnusów rehabilitacyjnych) powinna nawiązać kontakt z pracownikiem socjalnym terenowym - właściwym ze względu na miejsce zamieszkania osoby (rodziny) potrzebującej pomocy.
Zespół Terenowej Pracy Socjalnej nr 1
Kierownik: Grażyna Sobierska
Braniborskia 6/8
tel. 71 78-22-486
Zespół Terenowej Pracy Socjalnej nr 2
Kierownik: Sylwia Kuczyńska
ul. Średzka 42
tel. 71 349-28-59, 71 349-15-86 fax 71 349-28-60
Zespół Terenowej Pracy Socjalnej nr 3
Kierownik: Dorota Sieńkowska-Czyż
ul. Nowowiejska 102, 50-339 Wrocław
(pok. 21) tel. 71 78-23-569
Zespół Terenowej Pracy Socjalnej Nr 4
Kierownik: Elżbieta Wnęk,
ul. Oficerska 9A, pokój 110,
tel./fax 71 78-22-450
Zespół Terenowej Pracy Socjalnej nr 5
Kierownik ZTPS nr 5 - Małgorzata Bębenek
ul. Kniaziewicza 29, pokój 24
tel. 71 343 09 24
Zespół Terenowej Pracy Socjalnej nr 6
Kierownik: Krystyna Pisarek
ul. Kamieńskiego 190
tel. 501 020 640
Zespół Terenowej Pracy Socjalnej nr 7
Kierownik: Barbara Wójcik
pl. Św. Macieja 4, pok. 1
tel. 71 78 22 422
Dział Usług Opiekuńczych
Ul. Hubska 30-32, 50-502 Wrocław
Sekretariat: tel./fax: 71 76-57-913
Kierownik Działu:
Magdalena Tomicka-Paluszczak, pok. 5. tel. 71 76-53-647
Zastępca Kierownika Działu:
Agnieszka Pszczółkowska pok. 5, tel. 71 76-53-647
Obszary działania:
- realizacja polityki dotyczącej świadczenia na terenie Gminy usług opiekuńczych, w tym specjalistycznych i specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi;
- weryfikacja faktycznej realizacji usług;
- nadzór nad stanem wpływów należności z tytułu odpłatności za zrealizowane usługi opiekuńcze i podejmowanie czynności windykacyjnych zmierzających do uzyskania zaległej odpłatności;
- analiza możliwości uzyskiwania dofinansowania ze środków zewnętrznych na realizację zadań lub projektów związanych z zakresem zadań Działu;
- współpraca z pracownikami organizacji pozarządowych w zakresie realizacji usług opiekuńczych;
- rejestrowanie i ewidencjonowanie osób korzystających z pomocy społecznej;
- informowanie klientów, osób zainteresowanych i przedstawicieli środowiska lokalnego o dostępnych formach pomocy i zasadach ich przyznawania;
- prowadzenie wymaganej dokumentacji.
Dział Pieczy Zastępczej
Kierownik Działu: Agnieszka Kowalska
ul. Strzegomska 6
tel./fax 71 78-64-195
Sekcja Rodzinnej Pieczy Zastępczej (SRPZ) |
||||
lp. |
nazwisko i imię pracownika |
nr pokoju |
nr telefonu adres e-mail |
Zakres zadań |
1. |
Nowak Ewa |
306 |
71 76 69 299 |
kierownik SRPZ |
2. |
Skałecka Katarzyna |
306 |
71 78 22 372 |
listy wypłat, |
3. |
Andrzejewska Emilia |
317 |
71 78 22 311 |
rodziny zastępcze: |
4. |
Chaikh-Ali Kamila |
318 |
71 78 22 371 |
rodziny zastępcze: |
5. |
Chojnacki Seweryn |
317 |
71 78 22 311 |
rodziny zastępcze zawodowe, |
6. |
Grondkowska Magdalena |
318 |
71 78 22 371 |
rodziny zastępcze: |
7. |
Grzesiak Karolina |
305 |
71 78 49 602 |
rodziny zastępcze: |
8. |
Karch Jarosław |
318 |
71 78 22 371 |
rodziny zastępcze: |
9. |
Kościk Wioleta |
318 |
71 78 22 371 |
rodziny zastępcze: |
10. |
Mende-Chmielarz Anna |
305 |
71 78 49 602 |
rodziny zastępcze: |
11. |
Pietraszewska Agnieszka |
317 |
71 78 22 311 |
rodziny zastępcze: |
12. |
Zając Małgorzata |
305 |
71 78 49 602 |
rodziny zastępcze: |
13. |
Zwierzchowska Agata |
305 |
71 78 49 602 |
rodziny zastępcze: |
Obszary działania :
- prowadzenie postępowań i opracowywanie decyzji administracyjnych dla rodzin zastępczych, RDD, pełnoletnich wychowanków rodzinnej pieczy zastępczej;
- przygotowywanie porozumień w przypadku umieszczenia w rodzinach zastępczych na terenie Wrocławia dzieci pochodzących z innych powiatów;
- wystawianie not księgowych i obsługa rozliczeń;
- prowadzenie postępowań i opracowywanie decyzji dotyczących ustalenia odpłatności rodziców biologicznych za pobyt dzieci w rodzinnej pieczy zastępczej;
- wydawanie skierowań do zawodowych form pieczy rodzinnej - przygotowywanie i realizacja umów w zakresie zawodowej pieczy zastępczej;
- realizowanie procedur dotyczących dzieci pozostawionych przez matki bezpośrednio po urodzeniu.
Sekcja Instytucjonalnej Pieczy Zastępczej (SIPZ) |
||||
lp. |
nazwisko i imię pracownika |
nr pokoju |
nr telefonu |
zakres zadań |
1. |
Sobol Anna |
307 |
71 76 69 399 |
kierownik SIPZ |
2. |
Chrzan Olimpia |
307 |
71 78 22 314 |
Zespół Placówek Opiekuńczo- Wychowawczych Dziecięcy Dom przy ul. Parkowej 2 we Wrocławiu |
3. |
Kluk Magdalena |
312 |
71 78 22 314
|
Realizowanie postanowień dotyczących umieszczania dzieci w pieczy zastępczej |
4. |
Kosowicka Grażyna |
312 |
71 78 22 313 |
Placówka nr 3 i nr 9 przy ul. Legnickiej 21/9 i ul. Legnickiej 21/10 |
5. |
Latoszewska Agnieszka |
307 |
71 78 22 313 |
Placówka nr 1 i 5 przy ul. Lekcyjnej 29 |
6. |
Majewska Alicja |
312 |
71 78 22 313 |
Realizowanie postanowień dotyczących umieszczania dzieci w pieczy zastępczej |
7. |
Rutkowska Barbara |
312 |
71 78 22 313 |
Rodzinny Dom Dziecka nr 1, ul. Sokola 28/30 m 5 |
Obszary działania :
- wydawanie skierowań, gromadzenie i przekazywanie dokumentacji dzieci do placówek opiekuńczo-wychowawczych;
- realizowanie postanowień sądowych o umieszczeniu dzieci w pieczy, przeprowadzanie wywiadów środowiskowych w zakresie stosowania ustawy o pomocy społecznej dla usamodzielnianych wychowanków;
- prowadzenie postępowań i opracowywanie decyzji administracyjnych dotyczących świadczeń dla pełnoletnich wychowanków rodzinnej pieczy zastępczej;
- prowadzenie postępowań, opracowywanie decyzji dotyczących ustalenia odpłatności rodziców biologicznych za pobyt dzieci w instytucjonalnej pieczy zastępczej;
- nadzór i koordynowanie spraw związanych z prawidłowym funkcjonowaniem placówek opiekuńczo-wychowawczych typu rodzinnego.
Sekcja Decyzyjno-Administracyjna (SDAM) |
||||
lp. |
nazwisko i imię pracownika |
nr pokoju |
nr telefonu |
zakres zadań |
1. |
Jurga Paweł |
313 |
71 78 22 315 |
kierownik SDAM |
2. |
Frączek Małgorzata |
314 |
71 78 22 410 |
porozumienia z innymi powiatami (dzieci pochodzące z miasta Wrocław), |
3. |
Gębka Alicja |
314 |
71 78 22 410 |
porozumienia z innymi powiatami (dzieci pochodzące z miasta Wrocław), |
4. |
Matuszewska Magdalena |
311 |
71 78 22 335 |
postępowania administracyjne, |
5. |
Sacharewicz Iwona |
316 |
71 78 64 195 |
obsługa kancelarii Działu Pieczy Zastępczej |
6. |
Trzmiel Anna |
316 |
71 78 64 195 |
obsługa kancelarii Działu Pieczy Zastępczej |
Obszary działania :
- wydawanie rozstrzygnięć w zakresie postępowań prowadzonych w dziale;
- obsługa porozumień zawieranych w przypadku umieszczenia dzieci pochodzących z Wrocławia na terenie innych powiatów oraz w sprawach odpłatności za Zakłady Opiekuńczo-Lecznicze;
- dochodzenie świadczeń alimentacyjnych na rzecz dzieci przebywających w pieczy zastępczej;
- prowadzenie rejestrów dotyczących pieczy zastępczej;
- obsługa korespondencji wpływającej i wychodzącej z działu, archiwizacja dokumentów;
- kierowanie usamodzielnianych wychowanków pieczy zastępczej do mieszkań wspomaganych.
Zespół Realizacji Zadań Organizatora Rodzinnej Pieczy Zastępczej
Kierownik: Monika Jopek
ul. Młodych Techników 58
tel. 71 78-22-366, tel./fax 71 78-22-412
Obszary działania :
- udzielanie pomocy rodzinom zastępczym i prowadzącym rodzinne domy dziecka w realizacji zadań związanych z pełnieniem pieczy zastępczej;
- udzielanie wsparcia specjalistycznego oraz poradnictwa pełnoletnim wychowankom rodzinnych form pieczy zastępczej;
- dokonywanie okresowej oceny sytuacji dziecka umieszczonego w rodzinnej pieczy zastępczej, okresowej oceny rodzin zastępczych i prowadzących rodzinne domy dziecka oraz stała współpraca z sądem w tym zakresie;
- sporządzanie na zlecenie sądu opinii o kandydatach do pełnienia funkcji rodziny zastępczej;
- pozyskiwanie, prowadzenie naboru i kwalifikowanie kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej zawodowej, rodziny zastępczej niezawodowej lub prowadzenia rodzinnego domu dziecka;
- organizowanie szkoleń oraz poradnictwa i terapii dla osób sprawujących rodzinną pieczę zastępczą oraz dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej;
- zapewnienie pomocy prawnej oraz wsparcia wolontariuszy;
- zgłaszanie do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach z uregulowaną sytuacją prawną w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających;
- organizowanie opieki nad dziećmi, w przypadku, gdy rodzinny dom dziecka lub rodzina zastępcza okresowo nie może jej sprawować.
DZIAŁ ŚWIADCZEŃ
CENTRUM BIZNESU GRAFIT
Ul. Namysłowska 8
tel. 71 78 22 354
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Kierownik: Natalia Siekierka
Zastępca kierownika: Ewa Kietla
tel. (71) 78 22 424
Zespół Świadczeń
Kierownik Zespołu: Karolina Koper
tel. (71) 78 22 424
Do zadań Zespołu Świadczeń należy w szczególności: przyjmowanie wniosków, prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach z zakresu świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego; sporządzanie list wypłat i wydawanie zaświadczeń
Godziny pracy Biura Obsługi Klienta: poniedziałek, wtorek, środa i piątek w godzinach od 7.30 – 15.00, w czwartek w godzinach od 7.30 do 16.30. tel.: (71) 79-99-274.
OBSŁUGA ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH I ALIMENTACYJNYCH |
|||
ZAKRESY LITEROWE |
PRACOWNIK MERYTORYCZNY |
TELEFON |
|
1. |
A - BARAŻ |
Marzena Ciastek-Muzyczka |
71 78 23 503 |
2. |
BARB - BIR |
Izabela Papierowska |
71 78 22 352 |
3. |
BIS - BUCZ |
Dorota Ziętek |
71 78 23 579 |
4. |
BUD - CICHA |
Magdalena Zagórska |
71 78 23 579 |
5. |
CICHE - DĄBK |
Elżbieta Toczyńska |
71 78 23 579 |
6. |
DĄBR - DUK |
Małgorzata Soroczyńska |
71 78 22 325 |
7. |
DUL - FRO |
Magdalena Jakielaszek |
71 78 23 502 |
8. |
FRU - GOŁĄ |
Anna Niedzielska |
71 78 23 505 |
9. |
GOŁĘ - GUT |
Dorota Krzanowska |
71 78 22 325 |
10. |
GUZ - JAG |
Ewa Bardadyn |
71 78 23 503 |
11. |
JAH - JO |
Barbara Deksymer - Karcz |
71 78 23 503 |
12. |
JÓ - KASP |
Lidia Orłowska |
71 78 23 579 |
13. |
KASR - KOCH |
Anna Powietrzyńska |
71 79 99 287 |
14. |
KOCI - KOTA |
Ewa Michalska |
71 79 99 287 |
15. |
KOTE - KRÓLA |
Magdalena Bylica |
71 78 23 505 |
16. |
KRÓLE - KURY |
Anna Błaszczyk |
71 78 23 579 |
17. |
KURZ - LISA |
Krystyna Kozłowska |
71 78 23 505 |
18. |
LISE - MAJER |
Gabriela Szmitka |
71 78 23 502 |
19. |
MAJES - MATUSI |
Edyta Wojtal |
71 78 22 325 |
20. |
MATUSZ - MILE |
Magdalena Sirecka-Wołodko |
71 78 22 352 |
21. |
MILI - NAN |
Anna Pańczyszyn |
71 79 99 287 |
22. |
NAP - OLEK |
Justyna Gabriel |
71 78 23 502 |
23. |
OLEN - PAV |
Marta Domagała |
71 78 23 502 |
24. |
PAW - PIOTROWSKA |
Agnieszka Michalska |
71 78 22 352 |
25. |
PIOTROWSKI - PRZYG |
Magdalena Wójtowicz |
71 78 23 507 |
26. |
PRZYJ - ROZM |
Bożena Idźkowska |
71 78 22 352 |
27. |
ROZN - SERE |
Agnieszka Czeszejko |
71 78 23 502 |
28. |
SERN - SN |
Aleksandra Krzyżanowska |
71 78 22 352 |
29. |
SO - STOI |
Katarzyna Brylewska |
71 78 22 325 |
30. |
STOK - SZEW |
Agnieszka Liczkowska |
71 79 99 287 |
31. |
SZI - ŚN |
Anna Lis |
71 78 23 507 |
32. |
ŚP - TW |
Jadwiga Cichosz |
71 78 23 502 |
33. |
TY - WĘ |
Anna Dissel |
71 78 22 325 |
34. |
WI - WOLB |
Anna Nakoneczna |
71 78 23 505 |
35. |
WOLF - ZAN |
Agnieszka Zając |
71 78 22 325 |
36. |
ZAP - ŻŻ |
|
71 78 22 325 |
Zespół Realizacji Świadczeń
Kierownik Zespołu: Beata Dąbrowska,
tel. (71) 78 23 546
Do zadań Zespołu Realizacji Świadczeń należy w szczególności:
- prowadzenie postępowań z zakresu stosowania ulg w spłacie nienależnie pobranych świadczeń oraz z zakresu koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego, tel. (71) 78 22 353,
- nadzór nad realizacją wypłat dla świadczeniobiorców,
- realizacja programów: 2 plus 3 i jeszcze więcej oraz Karta Dużej Rodziny.
Zespół Dłużników Alimentacyjnych
Do zadań Zespołu należy prowadzenie postępowań wobec dłużników alimentacyjnych
Tel. (71) 78 22 368
Dział Wsparcia Mieszkańców
tel. 71 77 25 994
tel. 71 78 22 322 wew. 2
Kierownik: Teresa Szymańda
ul. Hubska 30/32
tel. 71 78 23 576
Godziny urzędowania od 7.30 - 15.30.
Klienci przyjmowani są w godzinach od 7.30 do 15.00.
Zespół Świadczeń na Rzecz Mieszkańców
tel. 71 78 22 346; 71 78 22 348
Zespół wykonuje zadania wynikające z ustaw:
- o dodatkach mieszkaniowych
- Prawo energetyczne (dodatki energetyczne)
- o systemie oświaty (stypendia i zasiłki szkolne)
- o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”
- ustawa z dnia 17 grudnia 2021 r. o dodatku osłonowym
- Prawo ochrony środowiska
Do zadań zespołu należy:
- prowadzenie postępowań, kompletowanie i rozpatrywanie wniosków, wydawanie decyzji o przyznaniu dodatku mieszkaniowego oraz wypłata świadczeń;
- prowadzenie postępowań, kompletowanie i rozpatrywanie wniosków, wydawanie decyzji o przyznaniu dodatku energetycznego oraz wypłata świadczeń;
- prowadzenie postępowań, kompletowanie i rozpatrywanie wniosków, wydawanie decyzji o przyznaniu stypendium szkolnego i zasiłku szkolnego oraz wypłata świadczeń;
- prowadzenie postępowań, kompletowanie i rozpatrywanie wniosków, wydawanie decyzji o przyznaniu jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia żywego dziecka z ciężkim i nieodwracalnym upośledzeniem albo nieuleczalną chorobą zagrażającą życiu oraz wypłata świadczenia;
- prowadzenie postępowań, kompletowanie i rozpatrywanie wniosków, wydawanie decyzji i informacji o przyznaniu dodatku osłonowego oraz wypłata świadczeń;
- wydawanie zaświadczeń o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego w związku z Programem „Czyste Powietrze” 2.0.
Dział Adaptacji Osób Niepełnosprawnych
Kierownik - Katarzyna Majchrzak
ul. Strzegomska 6
parter, sala 25
tel./fax (71) 78-22-339, 78-22-342, 78-22-357
Obszary działania:
- rehabilitacja społeczna osób niepełnosprawnych.
- udzielanie osobom niepełnosprawnym świadczeń finansowych z funduszu celowego Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych do:
- likwidacji barier architektonicznych, technicznych i w komunikowaniu się
- turnusów rehabilitacyjnych
- przedmiotów ortopedycznych, środków pomocniczych i sprzętu rehabilitacyjnego
- usługi tłumacza języka migowego lub tłumacza-przewodnika
- realizowanie innych programów Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
- nadzór merytoryczny nad Warsztatami Terapii Zajęciowej we Wrocławiu oraz nad Środowiskowymi Domami Samopomocy we Wrocławiu.
- pomoc niematerialna w postaci kierowania do Środowiskowych Domów Samopomocy na podstawie decyzji administracyjnej.
Centrum Pracy Socjalnej I Rodziny (CPSR)
Kierownik - Katarzyna Janas
ul. Hubska 30-32, 50-502 Wrocław
tel./fax 71 78-23-590, 78-23-592, 78-23-593
Dział ten świadczy usługi w zakresie poradnictwa:
- psychologicznego
- pedagogicznego
- rodzinnego, w tym dla rodzin wielodzietnych w ramach Programu Pomocy dla Rodzin Wielodzietnych „dwa plus trzy i jeszcze więcej" (więcej w zakładce "Dwa plus trzy i jeszcze więcej")
- dla osób niepełnosprawnych, w tym osób niesłyszących (pomoc w pisaniu podań, wypełnianiu wniosków, załatwianiu spraw urzędowych, kontakcie z pracownikiem socjalnym - tłumaczenie)
- aktywizacji społeczno - zawodowej.
Poradnictwo ma charakter indywidualny i grupowy (grupy wsparcia i grupy edukacyjne).
Poradnictwo udzielane przez Centrum jest bezpłatne. Może z niego skorzystać każdy mieszkaniec Wrocławia.
CPSR koordynuje:
- program prac społecznie użytecznych (PSU) dla osób bezrobotnych, bez prawa do zasiłku, korzystających
z pomocy społecznej. - działania Zespołu Interdyscyplinarnego ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie, tel. (71) 78-23-591
(więcej w zakładce „Zespół Interdyscyplinarny ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie").
Dział Pomocy Instytucjonalnej
Kierownik - Dorota Iwaniec
ul. Strzegomska 6
I piętro, pokoje 113-120
tel./fax 71 78-22-344, 78-22-343, 71 78 22 415 lub 416, 71 78 22 340
Pracownicy socjalni:
Pokój 113 Dzielnica Stare Miasto i Śródmieście tel. 71 78 22 355
Pokój 114 Dzielnica Śródmieście i Krzyki tel. 71 78 22 332
Pokój 115 Dzielnica Fabryczna tel. 71 78 22 364
Obszary działania:
- kompletowanie dokumentów osób ubiegających się o przyjęcie do domów pomocy społecznej.
- merytoryczne przygotowywanie decyzji kierujących i umieszczających do DPS oraz ustalanie odpłatności za pobyt osoby zainteresowanej w DPS i osób zobowiązanych.
- prowadzenie listy osób oczekujących na umieszczenie w DPS oraz rejestrów osób już umieszczonych w DPS.
- współpraca z dyrektorami domów pomocy społecznej na terenie Wrocławia i Powiatowymi Centrami Pomocy Rodzinie w celu uzgadniania możliwości umieszczenia klienta w domu pomocy społecznej.
- koordynacja pracy domów pomocy społecznej w obrębie miasta i rozpatrywanie skarg i wniosków dotyczących funkcjonowania tego typu placówek.
Dział ten obsługuje osoby, które wymagają całodobowej opieki z powodu wieku, choroby lub niepełnosprawności, niemogące samodzielnie funkcjonować w codziennym życiu i nie można im zapewnić usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania. Do umieszczenia w domu pomocy społecznej wymagany jest wniosek osoby zainteresowanej, jej zgoda na umieszczenie w domu, bądź zgoda przedstawiciela ustawowego wraz z postanowieniem sądu wyrażającym zgodę na podjęcie działań w kierunku umieszczenia podopiecznego w domu pomocy społecznej, opinia ośrodka pomocy dotycząca stopnia sprawności, decyzja organu emerytalno - rentowego ew. decyzja o przyznaniu zasiłku stałego, wywiad środowiskowy. Pobyt w domu pomocy jest odpłatny - do wysokości średniego miesięcznego kosztu utrzymania. Opłatę za pobyt w domu pomocy społecznej. wnoszą:
- mieszkaniec domu pomocy społecznej, nie więcej jednak niż 70% swojego dochodu,
- małżonek, zstępni przed wstępnymi,
- gmina, z której osoba została skierowana do domu pomocy społecznej.
Ogólne zasady dotyczące funkcjonowania domów określa ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej. Natomiast szczegółowe zasady określające typy domów, sposób ich funkcjonowania, tryb kierowania i przyjmowania do domu pomocy, standard obowiązujących usług świadczonych przez domy pomocy określa rozporządzenie Ministra Polityki Społecznej z dnia 23 sierpnia 2012 r. w sprawie domów pomocy społecznej (Dz. U. Nr 248, poz. 1485).
Zespół ds. Osób Bezdomnych i Uchodźców
Kierownik - Tomasz Neumann
ul. Zachodnia 3
tel./fax 71 78-23-580, 78-23-584
- diagnozowanie sytuacji bytowej, zawodowej, zdrowotnej, rodzinnej i materialnej osób bezdomnych i uchodźców przebywających w obrębie miasta.
- udzielanie pomocy w postaci pracy socjalnej, świadczeń finansowych i rzeczowych osobom bezdomnym i uchodźcom.
- kierowanie do schronisk i noclegowni.
W dziale tym załatwia się wszystkie formalności związane z przyznaniem świadczeń pieniężnych i rzeczowych ze środków pomocy społecznej osobom bezdomnym i uchodźcom.
Podstawę prawną przy przyznawaniu świadczeń stanowi ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej oraz ustawa z dnia 13 czerwca 2003 roku o cudzoziemcach.
Ośrodek Opiekuńczo-Adaptacyjny "Pensjonat dla Osób Starszych"
tel. 71-352-74-28, 51-124 Wrocław,
ul. Henryka Michała Kamieńskiego 190
Kierownik - Małgorzata Palinger
Do zadań Ośrodka Opiekuńczo - Adaptacyjnego należy w szczególności:
- zapewnianie mieszkania jedno lub dwu pokojowego z kuchnią i łazienką dla osób w wieku poprodukcyjnym zdolnych do samoobsługi
- organizowanie odpłatnych imprez okolicznościowych, wycieczek, wieczorków tanecznych.
- odpłatne zapewnianie gorącego posiłku ww. osobom;
- integracja osób starszych ze środowiskiem lokalnym przy współpracy z Radą Osiedla i ZTPS-y
- prowadzenie mieszkań interwencyjnych dla osób kierowanych przez ZTPS-y
- informowanie osób zainteresowanych i przedstawicieli środowiska lokalnego o dostępnych w MOPS formach pomocy i zasadach ich przyznawania.
Dzienny Dom Pomocy „Pogodna Jesień”
Ul. Litewska 20
51-354 Wrocław
Telefony kontaktowe: 71/ 78 23 500, ..506
Adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Główny Specjalista: Albert Bielatowicz
Placówka czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00. – 16.00.
Zajęcia z Seniorami, w trakcie których zapewniony jeden posiłek (obiad dwudaniowy).
Odpłatność za pobyt zgodnie z Uchwałą RM nr: XLV/1365/10 z 21.01.2010 r. ustalana po przeprowadzeniu wywiadu środowiskowego.
Placówka nie świadczy usług pielęgnacyjnych.
Dzienny Dom Pomocy "Na Ciepłej"
Kierownik: Maria Koźmińska-Brygoła
ul. Ciepła 15b
50-524 Wrocław
tel. 71 799 30 40
Nadodrzańskie Centrum Wsparcia
ul. Rydygiera 43 abcd i 45a
50-248 Wrocław
Dział Spraw Pracowniczych
Kierownik - Hanna Domańska
ul. Strzegomska 6
pok. 209-212
tel. 71-7822305
tel. 71-7822308
tel/fax 71-7822307