Zespoły Terenowej Pracy Socjalnej
Na terenie Wrocławia funkcjonuje 7 Zespołów Terenowej Pracy Socjalnej. Kierownicy wszystkich Zespołów urzędują w godzinach od 7.30 - 15.30. Pracownicy socjalni mają swoje siedziby w mikrorejonach opiekuńczych.
Obszary działania ZTPS-ów :
- Rozpoznawanie środowiska lokalnego i identyfikowanie w nim osób i rodzin znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej.
- Kwalifikowanie do różnorodnych form pomocy: w postaci pracy socjalnej, świadczeń usługowych, rzeczowych i finansowych - zgodnie z obowiązującym stanem prawnym.
- Reprezentowanie w razie potrzeby interesów klienta pomocy społecznej w urzędach i instytucjach.
- Mobilizowanie zasobów tkwiących w jednostkach, rodzinach, grupach i społecznościach lokalnych w celu zwiększenia możliwości samodzielnego rozwiązywania problemów i zapobiegania powstawaniu nowych.
- Informowanie klientów pomocy społecznej oraz przedstawicieli instytucji funkcjonujących w środowisku lokalnym o prawach i uprawnieniach wynikających z systemu pomocy społecznej, o możliwościach udzielania pomocy oraz możliwościach współpracy w zakresie pomagania osobom i rodzinom w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych i samodzielnym funkcjonowaniu.
- Weryfikacja dokumentacji zebranej w celu przyznania (lub odmowy przyznania) usług opiekuńczych lub specjalistycznych usług opiekuńczych.
- Przyznawanie pomocy usługowej w zakresie uzależnionym od uzasadnionych potrzeb osoby zainteresowanej.
Większość spraw związanych z ubieganiem się o pomoc finansową załatwia się przez pracowników socjalnych w poszczególnych ZTPS-ach. Osoba zainteresowana uzyskaniem pomocy społecznej (z wyłączeniem , skierowań do domów pomocy społecznej, dodatków mieszkaniowych, zasiłków rodzinnych, pielęgnacyjnych, dofinansowaniem do turnusów rehabilitacyjnych) powinna nawiązać kontakt z pracownikiem socjalnym terenowym - właściwym ze względu na miejsce zamieszkania osoby (rodziny) potrzebującej pomocy.
Dział Usług Opiekuńczych
pl. Legionów 4-5, 50-047 Wrocław
Sekretariat: tel./fax: 71 76-57-913
Kierownik Działu:
Magdalena Tomicka-Paluszczak, pok. 5. tel. 71 76-53-647
Zastępca Kierownika Działu:
Agnieszka Pszczółkowska pok. 5, tel. 71 76-53-647
Obszary działania:
- realizacja polityki dotyczącej świadczenia na terenie Gminy usług opiekuńczych, w tym specjalistycznych i specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi;
- weryfikacja faktycznej realizacji usług;
- nadzór nad stanem wpływów należności z tytułu odpłatności za zrealizowane usługi opiekuńcze i podejmowanie czynności windykacyjnych zmierzających do uzyskania zaległej odpłatności;
- analiza możliwości uzyskiwania dofinansowania ze środków zewnętrznych na realizację zadań lub projektów związanych z zakresem zadań Działu;
- współpraca z pracownikami organizacji pozarządowych w zakresie realizacji usług opiekuńczych;
- rejestrowanie i ewidencjonowanie osób korzystających z pomocy społecznej;
- informowanie klientów, osób zainteresowanych i przedstawicieli środowiska lokalnego o dostępnych formach pomocy i zasadach ich przyznawania;
- prowadzenie wymaganej dokumentacji.
Zespół Terenowej Pracy Socjalnej nr 1
Kierownik: Grażyna Sobierska
Braniborskia 6/8
tel. 71 78-22-486
Zespół Terenowej Pracy Socjalnej nr 2
Kierownik: Sylwia Kuczyńska
ul. Średzka 42
tel. 71 349-28-59, 71 349-15-86 fax 71 349-28-60
Zespół Terenowej Pracy Socjalnej nr 3
Kierownik: Joanna Hawryś
ul. Nowowiejska 102, 50-339 Wrocław
(pok. 21) tel. 71 78-23-569
Zespół Terenowej Pracy Socjalnej Nr 4
Kierownik: Elżbieta Wnęk,
ul. Oficerska 9A, pokój 110,
tel./fax 71 78-22-450
Zespół Terenowej Pracy Socjalnej nr 5
Kierownik ZTPS nr 5 - Małgorzata Bębenek
ul. Kniaziewicza 29, pokój 24
tel. 71 335-23-85
Zespół Terenowej Pracy Socjalnej nr 6
Kierownik ZTPS 6 – Krystyna Pisarek
Ul. Kamieńskiego 190
51-124 Wrocław
Tel. 501 020 640
501 023 743
Zespół Terenowej Pracy Socjalnej nr 7
Kierownik: Barbara Wójcik
pl. Św. Macieja 4, pok. 1
tel. 71 78-22-422
Dział Instytucjonalnej Pieczy Zastępczej
Kierownik- Renata Talarek
ul. Strzegomska 6
III piętro
tel./fax (71) 78-22-313
Obszary działania:
- diagnozowanie sytuacji dzieci umieszczanych w placówkach opiekuńczo-wychowawczych;
- organizowanie opieki nad dziećmi i młodzieżą pozbawionymi opieki rodziców biologicznch w placówkach opiekuńczo–wychowawczych, w tym typu rodzinnego
- bieżąca współpraca z innymi jednostkami samorządowymi w zakresie realizacji porozumień dotyczących finansowania pobytu dzieci w instytucjonalnych formach pieczy zastępczej;
- prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji w sprawach świadczeń dla wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych;
- prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji w sprawie ustalania opłat rodziców biologicznych za pobyt ich dzieci w placówkach opiekuńczo-wychowawczych;
- nadzór i koordynacja pracy placówek opiekuńczo-wychowawczych, w tym typu rodzinnego;
- rozpatrywanie skarg i wniosków dotyczących funkcjonowania nadzorowanych jednostek organizacyjnych;
- pomoc w integracji ze środowiskiem wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych, w tym typu rodzinnego;
- przekazywanie, przy współpracy z Działem Księgowości, do Biura Informacji Gospodarczej informacji o rodzicach biologicznych zalegających z opłatami za pobyt dziecka w placówkach opiekuńczo- wychowawczych;
- współpraca z organizacjami społecznymi, charytatywnymi i instytucjami środowiska lokalnego na rzecz pomocy dzieciom i młodzieży;
- informowanie klientów, osób zainteresowanych i przedstawicieli środowiska lokalnego o dostępnych formach pomocy i zasadach ich przyznawania;
- opiniowanie, w porozumieniu z Zespołem ds. Organizacji i Nadzoru, projektów regulaminów organizacyjnych jednostek wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej (placówek opiekuńczo-wychowawczych) nadzorowanych przez Dział;
- opracowywanie pod względem merytorycznym, we współpracy z Zespołem ds. Organizacji i Nadzoru, projektów przepisów wewnętrznych (regulaminów, instrukcji) wydawanych przez Dyrektora, a także udział przy tworzeniu projektów zarządzeń Prezydenta i projektów uchwał RMW dotyczących zadań realizowanych przez Dział
Sekcja Koordynacji Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych Typu Rodzinnego
ul. Strzegomska 6
III piętro
tel./fax (71) 78-22-313
Obszary działania :
- nadzór i koordynacja pracy publicznych placówek opiekuńczo-wychowawczych typu rodzinnego, zwanych dalej RDDz;
- wspieranie dyrektorów RDDz w sporządzaniu planów pomocy dziecku;
- wspieranie i monitorowanie działań wychowawczych dyrektorów RDDz w zakresie przygotowywania dziecka do samodzielnego życia;
- formułowanie na piśmie opinii dotyczącej zasadności dalszego pobytu dziecka w instytucjonalnej pieczy zastępczej oraz przekazywanie jej do właściwego sądu;
- dokonywanie, w porozumieniu z dyrektorami RDDz, ocen sytuacji dzieci przebywających w RDDz;
- nadzorowanie współpracy RDDz z sądem w zakresie wykonywanych zadań;
- sporządzanie opinii oraz udzielanie informacji dotyczących wychowanków RDDz na potrzeby sądu;
- współpraca ze szkołami, do których uczęszczają wychowankowie RDDz;
- wspieranie działań na rzecz powrotu dziecka do domu rodzinnego, a gdy jest to niemożliwe, podejmowanie i monitorowanie regulacji sytuacji prawnej dziecka i w przypadku dzieci wolnych prawnie, nadzorowanie zgłaszania ich przez dyrektora RDDz do przysposobienia;
- nadzór nad realizacją kontaktów z rodzicami biologicznymi wychowanków RDDz oraz sporządzanie opinii z zakresu współpracy z rodziną biologiczną na wniosek sądu;
- koordynowanie wsparcia psychologicznego dla wychowanków RDDz;
- kwalifikowanie i opiniowanie konieczności wprowadzenia do procesu wychowawczego indywidualnej bądź grupowej terapii psychologicznej lub pomocy socjoterapeutycznej;
- informowanie sądów o potrzebie umieszczenia dziecka w innej placówce działającej na podstawie przepisów o systemie oświaty, działalności leczniczej lub pomocy społecznej;
- wspieranie osób usamodzielnianych poprzez nadzorowanie przebiegu ich procesu usamodzielnienia na podstawie przedłożonego i zatwierdzonego planu usamodzielnienia;
- comiesięczne sporządzanie dokumentów księgowych do wypłaty środków finansowych na utrzymanie dziecka w RDDz na podstawie aktualnych wykazów wychowanków z poszczególnych RDDz;
- kompletowanie, aktualizowanie i przechowywanie indywidualnej dokumentacji wychowanków RDDz;
- zgłaszanie do ubezpieczenia zdrowotnego dzieci przyjętych do RDDz;
Dział Rodzinnej Pieczy Zastępczej
Kierownik- Agnieszka Kowalska
ul. Strzegomska 6, III piętro, pokoje nr 304, 305, 306, 313, 316, 317, 318
tel./fax (71) 78-22-372 lub 195; tel. (71) 78-22-371, 78-22-311, 78-49-602
Obszary działania :
- prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji w sprawach pomocy pieniężnej udzielanej rodzinom zastępczym, rodzinnym domom dziecka, rodzinom pomocowym, usamodzielnianym wychowankom rodzinnej pieczy zastępczej
- prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji dotyczących odpłatności za pobyt dzieci w rodzinach zastępczych i rodzinnych domach dziecka
- wykonywanie zadań związanych z realizacją umów zawieranych
z zawodowymi rodzinami zastępczymi, rodzinami pomocowymi oraz rodzinnymi domami dziecka - realizacja procedury i prowadzenie spraw, związanych z umieszczeniem w pieczy zastępczej dzieci pozostawionych w ,,Oknie życia” oraz w szpitalu, bezpośrednio po urodzeniu
- obsługa porozumień, zawieranych z innymi powiatami w sprawach finansowania pobytu dzieci w rodzinnych formach pieczy zastępczej
- nadzór nad realizacją zadań zlecanych organizacjom pozarządowym w obszarze rodzinnej pieczy zastępczej
- prowadzenie rejestru danych o osobach pełniących funkcję rodzin zastępczych zawodowych, rodzin zastępczych niezawodowych i prowadzących rodzinne domy dziecka oraz o osobach zakwalifikowanych do pełnienia wskazanych funkcji
- dochodzenie świadczeń alimentacyjnych na rzecz dzieci, których pobyt w rodzinnej pieczy zastępczej jest finansowany przez Miasto Wrocław.
Zespół Realizacji Zadań Organizatora Rodzinnej Pieczy Zastępczej
Kierownik– Monika Jopek
ul. Młodych Techników 58
tel./fax (71) 78-22-412, tel. (71) 78-22-366
Obszary działania :
- udzielanie pomocy rodzinom zastępczym i prowadzącym rodzinne domy dziecka
w realizacji zadań związanych z pełnieniem pieczy zastępczej - udzielanie wsparcia specjalistycznego oraz poradnictwa pełnoletnim wychowankom rodzinnych form pieczy zastępczej
- dokonywanie okresowej oceny sytuacji dziecka umieszczonego w rodzinnej pieczy zastępczej, okresowej oceny rodzin zastępczych i prowadzących rodzinne domy dziecka oraz stała współpraca z sądem w tym zakresie
- sporządzanie na zlecenie sądu opinii o kandydatach do pełnienia funkcji rodziny zastępczej
- pozyskiwanie, prowadzenie naboru i kwalifikowanie kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej zawodowej, rodziny zastępczej niezawodowej lub prowadzenia rodzinnego domu dziecka
- organizowanie szkoleń oraz poradnictwa i terapii dla osób sprawujących rodzinną pieczę zastępczą oraz dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej; zapewnienie pomocy prawnej oraz wsparcia wolontariuszy
- zgłaszanie do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach z uregulowaną sytuacją prawną w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających
- organizowanie opieki nad dziećmi, w przypadku, gdy rodzinny dom dziecka lub rodzina zastępcza okresowo nie może jej sprawować.
Dział Świadczeń
Kierownik: Natalia Siekierka
ul. Namysłowska 8
Zastępcy kierownika:
Ewa Kietla; tel. (71) 78 22 424
Elżbieta Laskowska; tel. (71) 78-22-329
Zespół Świadczeń
Namysłowska 8
Kierownik Zespołu Świadczeń: Karolina Koper, tel. (71) 78 22 424
Biuro Obsługi Klienta
ul. Namysłowska 8 (Centrum Biznesu Grafit parter)
Godziny pracy BOK GRAFIT w Sierpniu: poniedziałek, wtorek, środa i piątek w godzinach od 7.30 – 15.00, w czwartek także w godzinach od 7.30 do 16.30.
tel.: (71) 79-99-274,
Kontakt |
|
Świadczenia rodzinne, alimentacyjne i 500+ |
|
Zakresy literowe |
Tel. |
A, B-BANDO |
71 78 23 503 |
BANDU-BIEG |
71 78 22 352 |
BIEL-BOREWIECZ |
71 79 99 287 |
BOROWIK-CEL |
71 79 99 287 |
CEM-CIURARZ |
71 78 23 579 |
CIURE-CŻ, Ć, D-DEK |
71 78 22 325 |
DEL-DUK |
71 78 23 502 |
DUL-DŻ, E, F-FLAM |
71 78 22 368 |
FLAN-GEZ |
71 78 22 325 |
GĘ-GÓŻ |
71 78 22 325 |
GR-HALL |
71 78 22 352 |
HALU-HŻ, I, J-JACH |
71 79 99 287 |
JACK-JASZ |
71 78 22 368 |
JAŚ-KALŻ |
71 78 22 325 |
KAŁ-KIECZ |
71 79 99 287 |
KIED-KOŁAK |
71 78 23 505 |
KOŁAR-KOSZ |
71 78 23 579 |
KOŚ-KRASZ |
71 78 23 505 |
KRAŚ-KUCHARSKA |
71 78 23 505 |
KUCHARSKI-KWIDZ |
71 78 23 502 |
KIEW-LISA |
71 78 22 325 |
LISEK-LŻ, Ł, M-MACHEL |
71 78 22 325 |
MACHER-MARCINEK |
71 78 23 505 |
MARCINIAK-MAŻ |
71 78 22 352 |
MĄ-MISZK |
71 78 23 507 |
MISZT-NAPIER |
71 78 23 579 |
NAPIÓR-OGIEL |
71 78 23 502 |
OGIN-PADA |
71 78 22 368 |
PADE-PESZ |
71 78 23 502 |
PET-POCZ |
71 78 22 352 |
POD-PUCHACZ |
71 78 23 507 |
PUCHAL-PŻ, Q, R-ROK |
71 78 23 507 |
ROL-SAJ |
71 78 23 502 |
SAK-SIT |
71 78 23 579 |
SIU-SOBOŃ |
71 78 22 325 |
SOBOR-STELMACH |
71 79 99 287 |
STELMAR-SZAM |
71 78 23 507 |
SZAN-SZUR |
71 78 23 502 |
SZUS-SŻ, Ś, T-TARASZ |
71 78 22 368 |
TARB-TYR |
71 78 22 368 |
TYS-TŻ, U, V, W-WEK |
71 79 99 287 |
WEL-WŁOCZ |
71 78 22 352 |
WŁOD-WROŃ |
71 78 23 507 |
WRÓB-WŻ, X, Y, Z-ZB |
71 78 22 325 |
ZD-Ź, Ż | 71 78 22 325 |
Do zadań Zespołu Świadczeń należy w szczególności:
- prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach z zakresu świadczeń rodzinnych, świadczeń wychowawczych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
- bieżąca weryfikacja uprawnień świadczeniobiorców,
- prowadzenie postępowań w sprawach nienależnie pobranych świadczeń.
Zespół Realizacji Świadczeń
ul. Hubska 30/32 Godziny urzędowania od 7.30 - 15.30.
Kierownik Zespołu Realizacji Świadczeń: Beata Dąbrowska, tel. (71) 78 22 329
Główny Specjalista: Aleksandra Bałys, tel. (71) 78 22493
Do zadań Zespołu Realizacji Świadczeń należy w szczególności:
- prowadzenie postępowań z zakresu stosowania ulg w spłacie nienależnie pobranych świadczeń oraz koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego, tel. (71) 78 22 353
- przygotowywanie list wypłat dla świadczeniobiorców i wydawanie zaświadczeń:
Zakresy literowe | Tel. |
A, BA-BIER | 71 78 22 367 |
BIES-CHN | 71 78 22 367 |
CHO-DOM | 71 78 22 367 |
DON-DŻ, E, N | 71 78 22 367 |
F, GA-GÓRE |
71 78 23 577 |
GÓRG-GŻ, H, KON-KORN | 71 78 23 577 |
I, J, KA-KALIŚ | 71 78 23 551 |
KALIT-KOM | 71 78 23 551 |
KORO-KUCHARP | 71 78 23 577 |
KUCHARS-KŻ, L | 71 78 23 577 |
MA-MICHALA | 71 78 23 551 |
MICHALB-MŻ, Ł | 71 78 23 551 |
O, PA-PIECHOS | 71 78 22 326 |
PIECHOT-PŻ, Q, U | 71 78 22 326 |
RA-RUDNY, T | 71 77 25 981 |
RUDO-RŻ, SA-SKOWRON, Ż | 71 77 25 981 |
SKOWROŃ-SUJ | 71 77 25 981 |
SUK-SZ, Ś | 71 77 25 981 |
V, WA-WOLF | 71 78 22 326 |
WOLG-WŻ, X, Y, Z, Ź | 71 78 22 326 |
Zespół Dłużników Alimentacyjnych
Kierownik Zespołu: Liliana Dąbrówka
tel. 71 78 22 388
Do zadań zespołu należy: prowadzenie postępowań wobec dłużników alimentacyjnych.
Kontakt:
pok. 101 – 71 78 22 389
pok. 102 – 71 78 22 351
pok. 106 – 71 78 22 327
Dział Wsparcia Mieszkańców
tel. 71 77 25 994
tel. 71 78 22 322 wew. 2
Kierownik: Teresa Szymańda
ul. Hubska 30/32
tel. 71 78 23 576
Godziny urzędowania od 7.30 - 15.30.
Klienci przyjmowani są w godzinach od 7.30 do 15.00.
Zespół Świadczeń na Rzecz Mieszkańców
tel. 71 78 22 346; 71 78 22 348
Zespół wykonuje zadania wynikające z ustaw:
- o dodatkach mieszkaniowych
- Prawo energetyczne (dodatki energetyczne)
- o systemie oświaty (stypendia i zasiłki szkolne)
- o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”
- o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (świadczenia rekompensującego dla żołnierzy rezerwy odbywających ćwiczenia wojskowe)
Do zadań zespołu należy:
- prowadzenie postępowań, kompletowanie i rozpatrywanie wniosków, wydawanie decyzji o przyznaniu dodatku mieszkaniowego oraz wypłata świadczeń;
- prowadzenie postępowań, kompletowanie i rozpatrywanie wniosków, wydawanie decyzji o przyznaniu dodatku energetycznego oraz wypłata świadczeń;
- prowadzenie postępowań, kompletowanie i rozpatrywanie wniosków, wydawanie decyzji o przyznaniu stypendium szkolnego i zasiłku szkolnego oraz wypłata świadczeń;
- prowadzenie postępowań, kompletowanie i rozpatrywanie wniosków, wydawanie decyzji o przyznaniu jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia żywego dziecka z ciężkim i nieodwracalnym upośledzeniem albo nieuleczalną chorobą zagrażającą życiu oraz wypłata świadczenia;
- prowadzenie postępowań, kompletowanie i rozpatrywanie wniosków, wydawanie decyzji o przyznaniu świadczenia rekompensującego dla żołnierzy rezerwy odbywających ćwiczenia wojskowe oraz wypłata świadczenia.
Dział Adaptacji Osób Niepełnosprawnych
Kierownik - Katarzyna Majchrzak
ul. Strzegomska 6
parter, sala 25
tel./fax (71) 78-22-339, 78-22-342, 78-22-357
Obszary działania:
- rehabilitacja społeczna osób niepełnosprawnych.
- udzielanie osobom niepełnosprawnym świadczeń finansowych z funduszu celowego Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych do:
- likwidacji barier architektonicznych, technicznych i w komunikowaniu się
- turnusów rehabilitacyjnych
- przedmiotów ortopedycznych, środków pomocniczych i sprzętu rehabilitacyjnego
- usługi tłumacza języka migowego lub tłumacza-przewodnika
- realizowanie innych programów Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
- nadzór merytoryczny nad Warsztatami Terapii Zajęciowej we Wrocławiu oraz nad Środowiskowymi Domami Samopomocy we Wrocławiu.
- pomoc niematerialna w postaci kierowania do Środowiskowych Domów Samopomocy na podstawie decyzji administracyjnej.
Centrum Pracy Socjalnej I Rodziny (CPSR)
Kierownik - Katarzyna Janas
ul. Hubska 30-32, 50-502 Wrocław
tel./fax 71 78-23-590, 78-23-592, 78-23-593
Dział ten świadczy usługi w zakresie poradnictwa:
- psychologicznego
- pedagogicznego
- rodzinnego, w tym dla rodzin wielodzietnych w ramach Programu Pomocy dla Rodzin Wielodzietnych „dwa plus trzy i jeszcze więcej" (więcej w zakładce "Dwa plus trzy i jeszcze więcej")
- dla osób niepełnosprawnych, w tym osób niesłyszących (pomoc w pisaniu podań, wypełnianiu wniosków, załatwianiu spraw urzędowych, kontakcie z pracownikiem socjalnym - tłumaczenie)
- aktywizacji społeczno - zawodowej.
Poradnictwo ma charakter indywidualny i grupowy (grupy wsparcia i grupy edukacyjne).
Poradnictwo udzielane przez Centrum jest bezpłatne. Może z niego skorzystać każdy mieszkaniec Wrocławia.
CPSR koordynuje:
- program prac społecznie użytecznych (PSU) dla osób bezrobotnych, bez prawa do zasiłku, korzystających
z pomocy społecznej. - działania Zespołu Interdyscyplinarnego ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie, tel. (71) 78-23-591
(więcej w zakładce „Zespół Interdyscyplinarny ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie").
Dział Pomocy Instytucjonalnej
Kierownik - Dorota Iwaniec
ul. Strzegomska 6
I piętro, pokoje 113-120
tel./fax 71 78-22-344, 78-22-343, 71 78 22 415 lub 416, 71 78 22 340
Pracownicy socjalni:
Pokój 113 Dzielnica Stare Miasto i Śródmieście tel. 71 78 22 355
Pokój 114 Dzielnica Śródmieście i Krzyki tel. 71 78 22 332
Pokój 115 Dzielnica Fabryczna tel. 71 78 22 364
Obszary działania:
- kompletowanie dokumentów osób ubiegających się o przyjęcie do domów pomocy społecznej.
- merytoryczne przygotowywanie decyzji kierujących i umieszczających do DPS oraz ustalanie odpłatności za pobyt osoby zainteresowanej w DPS i osób zobowiązanych.
- prowadzenie listy osób oczekujących na umieszczenie w DPS oraz rejestrów osób już umieszczonych w DPS.
- współpraca z dyrektorami domów pomocy społecznej na terenie Wrocławia i Powiatowymi Centrami Pomocy Rodzinie w celu uzgadniania możliwości umieszczenia klienta w domu pomocy społecznej.
- koordynacja pracy domów pomocy społecznej w obrębie miasta i rozpatrywanie skarg i wniosków dotyczących funkcjonowania tego typu placówek.
Dział ten obsługuje osoby, które wymagają całodobowej opieki z powodu wieku, choroby lub niepełnosprawności, niemogące samodzielnie funkcjonować w codziennym życiu i nie można im zapewnić usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania. Do umieszczenia w domu pomocy społecznej wymagany jest wniosek osoby zainteresowanej, jej zgoda na umieszczenie w domu, bądź zgoda przedstawiciela ustawowego wraz z postanowieniem sądu wyrażającym zgodę na podjęcie działań w kierunku umieszczenia podopiecznego w domu pomocy społecznej, opinia ośrodka pomocy dotycząca stopnia sprawności, decyzja organu emerytalno - rentowego ew. decyzja o przyznaniu zasiłku stałego, wywiad środowiskowy. Pobyt w domu pomocy jest odpłatny - do wysokości średniego miesięcznego kosztu utrzymania. Opłatę za pobyt w domu pomocy społecznej. wnoszą:
- mieszkaniec domu pomocy społecznej, nie więcej jednak niż 70% swojego dochodu,
- małżonek, zstępni przed wstępnymi,
- gmina, z której osoba została skierowana do domu pomocy społecznej.
Ogólne zasady dotyczące funkcjonowania domów określa ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej. Natomiast szczegółowe zasady określające typy domów, sposób ich funkcjonowania, tryb kierowania i przyjmowania do domu pomocy, standard obowiązujących usług świadczonych przez domy pomocy określa rozporządzenie Ministra Polityki Społecznej z dnia 23 sierpnia 2012 r. w sprawie domów pomocy społecznej (Dz. U. Nr 248, poz. 1485).
Zespół ds. Osób Bezdomnych i Uchodźców
Kierownik - Tomasz Neumann
ul. Zachodnia 3
tel./fax 71 78-23-580, 78-23-584
- diagnozowanie sytuacji bytowej, zawodowej, zdrowotnej, rodzinnej i materialnej osób bezdomnych i uchodźców przebywających w obrębie miasta.
- udzielanie pomocy w postaci pracy socjalnej, świadczeń finansowych i rzeczowych osobom bezdomnym i uchodźcom.
- kierowanie do schronisk i noclegowni.
W dziale tym załatwia się wszystkie formalności związane z przyznaniem świadczeń pieniężnych i rzeczowych ze środków pomocy społecznej osobom bezdomnym i uchodźcom.
Podstawę prawną przy przyznawaniu świadczeń stanowi ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej oraz ustawa z dnia 13 czerwca 2003 roku o cudzoziemcach.
Ośrodek Opiekuńczo-Adaptacyjny "Pensjonat dla Osób Starszych"
tel. 71-352-74-28, 51-124 Wrocław,
ul. Henryka Michała Kamieńskiego 190
Kierownik - Małgorzata Palinger
Do zadań Ośrodka Opiekuńczo - Adaptacyjnego należy w szczególności:
- zapewnianie mieszkania jedno lub dwu pokojowego z kuchnią i łazienką dla osób w wieku poprodukcyjnym zdolnych do samoobsługi
- organizowanie odpłatnych imprez okolicznościowych, wycieczek, wieczorków tanecznych.
- odpłatne zapewnianie gorącego posiłku ww. osobom;
- integracja osób starszych ze środowiskiem lokalnym przy współpracy z Radą Osiedla i ZTPS-y
- prowadzenie mieszkań interwencyjnych dla osób kierowanych przez ZTPS-y
- informowanie osób zainteresowanych i przedstawicieli środowiska lokalnego o dostępnych w MOPS formach pomocy i zasadach ich przyznawania.
Dzienny Dom Pomocy „Pogodna Jesień”
Ul. Litewska 20
51-354 Wrocław
Telefony kontaktowe: 71/ 78 23 500, ..506
Adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
P.o. kierownik Małgorzata Cuber
Placówka czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00. – 16.00.
Zajęcia z Seniorami, w trakcie których zapewniony jeden posiłek (obiad dwudaniowy).
Odpłatność za pobyt zgodnie z Uchwałą RM nr: XLV/1365/10 z 21.01.2010 r. ustalana po przeprowadzeniu wywiadu środowiskowego.
Placówka nie świadczy usług pielęgnacyjnych.
Dzienny Dom Pomocy "Na Ciepłej"
ul. Ciepła 15b
50-524 Wrocław
tel. 71 799 30 40
Kierownik – Maria Koźmińska-Brygoła
Nadodrzańskie Centrum Wsparcia
ul. Rydygiera 43 abcd i 45a
50-248 Wrocław
Dział Spraw Pracowniczych
ul. Strzegomska 6
pok. 209-212
tel. 71-7822305
tel. 71-7822308
tel/fax 71-7822307
Kierownik - Hanna Domańska