logo BIPLogo Facebook

Podstawowe informacje

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
53-611 Wrocław, ul. Strzegomska 6
e-mail: sekretariat@mops.wroclaw.pl
tel. 71 78 22 322
fax: 71 78 22 405

Godziny otwarcia

7.30 – 15.30
niektóre nasze biura mogą pracować
w zmienionych godzinach

Kasy

ul. Strzegomska 6
poniedziałek – piątek
10.00 – 14.00
w ostatni dzień miesiąca
10:00 – 12:00

Świadczenia rodzinne i alimentacyjne

tel. 71 79 99 274

Dodatki Mieszkaniowe

tel. 71 78 22 346
tel. 71 78 22 348

Karta Rodzina Plus
i Karta Dużej Rodziny

tel.  71 78 23 595
tel.  71 78 23 594
ul. Namysłowska 8
poniedziałek – środa i piątek
8.00 – 15.00
czwartek
8.00 – 16.30

Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności

tel. 71 78 22 360
tel. 71 78 22 362
tel. 71 78 22 363
e-mail: zon@mops.wroclaw.pl
pl. Solidarności 1/3/5 - III piętro, pokój 316
poniedziałek – piątek
8.00 – 15.00

 

Wyszukaj

Zespoły Terenowej Pracy Socjalnej to nasze biura działające w różnych częściach miasta. W tych biurach załatwisz większość spraw związanych z pomocą socjalną i finansową oraz uzyskasz informacje na temat pomocy dostępnej w innych działach naszego ośrodka.

W Zespole Terenowej Pracy Socjalnej możesz uzyskać m.in. taką pomoc jak:

  • pomoc naszego pracownika w trudnych dla Ciebie sprawach (praca socjalna),
  • pomoc w sytuacji kryzysowej i działania interwencyjne,
  • wsparcie finansowe – zasiłki stałe, celowe i okresowe świadczenia pieniężne
  • dofinansowanie do zwiększonych kosztów ogrzewania spowodowanych zmianą sposobu ogrzewania domu/mieszkania - informacje o Lokalnym Programie Osłonowym
  • składki na ubezpieczanie zdrowotne, społeczne i potwierdzenie uprawnień do świadczeń opieki zdrowotnej,
  • talony na gorące posiłki wydawane w jadłodajniach,
  • pomoc w formie gorącego posiłku dostarczanego do domu,
  • finansowanie posiłków dzieciom w szkołach,
  • skierowanie do Dziennego Domu Pomocy,
  • kierowanie do asystentów rodzin, którzy pomagają rodzinom z trudnościami wychowawczymi (i innymi),
  • opiniowanie skierowania do zajęć aktywizujących zawodowo i społecznie w Klubie Integracji Społecznej,
  • opiniowanie udziału w zajęciach reintegracji zawodowej i społecznej we Wrocławskim Centrum Integracji,
  • wsparcie konsultanta prawnego,

oraz

  • informację o innych przysługujących Ci formach pomocy.

UWAGA! Jednym z ważniejszych rodzajów wsparcia jest praca socjalna, czyli pomoc naszego pracownika w rozwiązywaniu różnych problemów, np. z wychowywaniem dzieci, prowadzeniem domu, korzystaniem z urządzeń elektronicznych, poszukiwaniem pracy. Polega na udzielaniu informacji, wskazówek, porad i pomocy w rozwiązywaniu spraw życiowych sprawiających trudności.

Kto może skorzystać

Każdy może do nas przyjść, nie tylko osoby z trudnościami finansowymi. Jeśli potrzebujesz pomocy przyjdź lub zadzwoń do naszego zespołu. Nasz pracownik porozmawia z Tobą i wyjaśni, czy i jaki rodzaj pomocy Ci przysługuje, gdzie możesz uzyskać inne formy wsparcia oraz co musisz zrobić, by skorzystać z naszej pomocy.

Gdzie znajdziesz Swój zespół

We Wrocławiu działa 6 zespołów terenowych. Każdy opiekuje się innymi osiedlami. Dokładne dane kontaktowe znajdują się pod mapą.

Mapa obszarów, za które odpowiadają poszczególne zespoły

Zespół Terenowej Pracy Socjalnej nr 1

Osiedla: Kleczków, Nadodrze, Przedmieście Świdnickie, Stare Miasto, Szczepin link do szczegółowej mapy obszaru pod opieką ZTPS1

kontakt

ul. Braniborska 6-8
tel. 71 78 22 486, 71 78 22 422
faks: 71 78 22 422
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Kierownik: Agnieszka Gaweł-Karwatka

 

Zespół Terenowej Pracy Socjalnej nr 2

Osiedla: Jerzmanowo-Jarnołtów-Strachowice-Osiniec, Leśnica, Maślice, Pilczyce-Kozanów-Popowice Północne, Pracze Odrzańskie, Żerniki link do szczegółowej mapy obszaru pod opieką ZTPS2

kontakt

ul. Średzka 42
tel. 71 34 92 859
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Kierownik: Sylwia Kuczyńska

 

Zespół Terenowej Pracy Socjalnej nr 3

Osiedla: Biskupin-Sępolno-Dąbie-Bartoszowice, Ołbin, Plac Grunwaldzki, Zacisze-Zalesie-Szczytniki link do szczegółowej mapy obszaru pod opieką ZTPS3

Kontakt

ul. Nowowiejska 102
tel. 71 78 23 569
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Kierownik: Dorota Sieńkowska-Czyż

 

Zespół Terenowej Pracy Socjalnej nr 4

Osiedla: Borek, Gajowice, Gądów-Popowice Południowe, Klecina, Kuźniki, Muchobór Mały, Muchobór Wielki, Nowy Dwór, Powstańców Śląskich link do szczegółowej mapy obszaru pod opieką ZTPS4

Kontakt

ul. Oficerska 9A
tel./fax 71 78 22 450
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Kierownik: Elżbieta Wnęk

 

Zespół Terenowej Pracy Socjalnej nr 5

Dla osiedli: Bieńkowice, Brochów, Gaj, Huby, Jagodno, Krzyki-Partynice, Księże, Ołtaszyn, Przedmieście Oławskie, Tarnogaj, Wojszyce link do szczegółowej mapy obszaru pod opieką ZTP5

Kontakt

ul. Kniaziewicza 29
tel. 71 34 30 924
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Kierownik: Amelia Lasota

 

Zespół Terenowej Pracy Socjalnej nr 6

Osiedla: Karłowice-Różanka, Kowale, Lipa Piotrowska, Osobowice-Rędzin, Pawłowice, Polanowice-Poświętne-Ligota, Psie Pole-Zawidawie, Sołtysowice, Strachocin-Swojczyce-Wojnów, Świniary, Widawa link do szczegółowej mapy obszaru pod opieką ZTPS2

Kontakt

ul. Kamieńskiego 190
tel. 501 020 640
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Kierownik: Katarzyna Kopycka

Szczegółowa informacja o zadaniach zespołów terenowych :

Zadania zespołów (wyciąg z regulaminu organizacyjnego)

  • rozpoznawanie środowiska lokalnego i identyfikowanie w nim osób i rodzin znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej;
  • kwalifikowanie do różnorodnych form pomocy: w postaci pracy socjalnej, świadczeń usługowych, rzeczowych i finansowych;
  • reprezentowanie w razie potrzeby interesów klienta pomocy społecznej w urzędach i instytucjach;
  • mobilizowanie zasobów tkwiących w jednostkach, rodzinach, grupach i społecznościach lokalnych w celu zwiększenia możliwości samodzielnego rozwiązywania problemów i zapobiegania powstawaniu nowych.
  • informowanie klientów pomocy społecznej oraz przedstawicieli instytucji funkcjonujących w środowisku lokalnym o prawach i uprawnieniach wynikających z systemu pomocy społecznej, o możliwościach udzielania pomocy oraz możliwościach współpracy w pomaganiu potrzebującym osobom i rodzinom;
  • weryfikacja dokumentacji zebranej w celu przyznania (lub odmowy przyznania) usług opiekuńczych lub specjalistycznych usług opiekuńczych;
  • przyznawanie pomocy usługowej w zakresie uzależnionym od potrzeb osoby zainteresowanej.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij