logo BIP

Podstawowe informacje

W sprawach pilnych oczekujemy na Państwa telefony
od poniedziałku do piątku
od godziny 7:30 do 19:00
tel. 71 78 22 300 do 03

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
53-611 Wrocław, ul. Strzegomska 6
tel: 71 78 22 300 do 03
fax: 71 78 22 405
e-mail: sekretariat@mops.wroclaw.pl

Kasy

Kasy przy ul. Strzegomskiej 6

są czynne od poniedziałku do piątku

od godziny 10:00 do 14:00.

W ostatni dzień miesiąca

kasy są czynne od godziny 10:00 do 12:00.

Infolinia

tel. 71 78 22 322

Świadczenia rodzinne i alimentacyjne

tel. 71 79 99 274

Dodatki Mieszkaniowe

tel. 71 78 22 346

tel. 71 78 22 348

Karta Rodzina Plus
i Karta Dużej Rodziny

tel.  71 78 23 595

tel.  71 78 23 594

ul. Namysłowska 8 (Centrum Biznesu GRAFIT)

Biuro Obsługi Klienta, parter.

W okresie pandemii
biura przyjmują
od poniedziałku do piątku
od godziny 8.00 do 15.00.

Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności

tel. 71 78 22 360

tel. 71 78 22 362

tel. 71 78 22 363

e-mail: zon@mops.wroclaw.pl

pl. Solidarności 1/3/5 - III piętro, pokój 316

Przyjmujemy klientów
od poniedziałku do piątku
od godziny 8:00 do 15:00.

Więcej informacji na temat orzecznictwa o niepełnosprawności na podstronie Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności

Wyszukaj

grafika przedstawia flagi UE oraz Polski, herb Dolnego Śląska i logo funduszy europejskich

Minęły kolejne miesiące realizacji I tury projektu „TRAMPOLINA – mieszkania wspomagane”.  Ostatni okres był dla nas szczególnym wyzwaniem w związku w prowadzeniem na terenie Polski stanu epidemii koronawirusa SARS-CoV-2. Od połowy marca do maja działania projektu były realizowane w bardzo ograniczonym zakresie, za pośrednictwem technologii teleinformatycznych (wsparcie opiekunów mieszkań, praca socjalna, indywidualne poradnictwo specjalistyczne, nieliczne treningi w maju).
W czerwcu, po zniesieniu większości reżimów i obostrzeń epidemicznych, wznowiliśmy realizację treningów oraz wsparcia indywidualnego w formie kontaktu bezpośredniego – sprawdzając wcześniej gotowość uczestników. W mieszkaniach prowadzone są treningi umiejętności społecznych, praktycznych, trening ekonomiczny, spędzania czasu wolnego, kulinarny.

W lipcu i sierpniu część uczestników weźmie udział w treningach umiejętności społecznych prowadzonych przez firmy zewnętrzne: w treningu AUTOPREZENTACJA oraz WenDo.

Udział w treningu AUTOPREZENTACJA ma przygotować uczestników do właściwej prezentacji w różnych sytuacjach społecznych, w szczególności oficjalnych i półoficjalnych (rozmowa o pracę, wyjścia do instytucji kultury, wizyta w urzędzie, uroczystości rodzinne, itp.). W programie przewidziano zajęcia teoretyczne z zasad autoprezentacji, zajęcia z kosmetyczką, stylistą – wizażystą, wizytę u fryzjera, trening zakupowy, sesję zdjęciową.

Trening WenDo kierowany jest do uczestniczek projektu, które doświadczyły przemocy domowej. WenDo to metoda łącząca sztukę samoobrony fizycznej z samoobroną psychiczną. Uczy kobiety jak w każdej sytuacji: w miejscu publicznym, na ulicy, w pracy, w domu – przestać czuć się bezradną i bezbronną. Wzmacnia poczucie pewności siebie i poczucie własnej wartości. Rozwija asertywność, umiejętność stawiania granic i szanowania granic innych, umiejętność komunikacji, zapobiegania agresji i bronienia się przed nią. Pomaga rozwiązywać konflikty, przełamać stereotypy i obawy, poczucie winy i wstyd.

W związku z epidemią zmianie uległy terminy realizacji I i II tury projektu.

Pomimo trudności podejmujemy kolejne działania, osiągamy założone rezultaty i cele.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij