logo BIPLogo Facebook

Podstawowe informacje

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej

53-611 Wrocław, ul. Strzegomska 6
e-mail: sekretariat@mops.wroclaw.pl
tel. 71 78 22 322
fax: 71 78 22 405

Godziny otwarcia

7.30 – 15.30
niektóre nasze biura mogą pracować
w zmienionych godzinach

Domy Pomocy Społecznej

tel. 71 78 22 344
e-mail: dpin@mops.wroclaw.pl

Usługi opiekunek i opiekunów

tel. 71 76 57 913
e-mail: duoo@mops.wroclaw.pl

Świadczenia rodzinne i alimentacyjne

tel. 71 79 99 274
e-mail: dzsw@mops.wroclaw.pl 

Dodatki mieszkaniowe

tel. 71 78 22 346, 71 78 22 348
e-mail: dwmi@mops.wroclaw.pl 

Karta Rodzina Plus
i Karta Dużej Rodziny

tel.  71 78 23 595, 71 78 23 594
e-mail: serp@mops.wroclaw.pl 

Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności

tel. 71 78 22 360, 71 78 22 362
e-mail: pzon@mops.wroclaw.pl

Wsparcie osób z niepełnosprawnościami

tel.: 78 22 342, 78 22 357
e-mail: dwon@mops.wroclaw.pl

 

 

Znajdź na stronie

Dostępność architektoniczna

Budynek znajduje się przy ulicy Nowowiejskiej 29, natomiast wejście zlokalizowane jest od podwórza. Lokal znajduje się na parterze pięciokondygnacyjnego budynku. Ciągi piesze prowadzące do wejścia są w złym stanie technicznym.

W odległości nieprzekraczającej 200 metrów znajduje się komunikacja publiczna. Usytuowanie budynku umożliwia dotarcie wszystkim osobom również osobom ze szczególnymi potrzebami.

Brak jest wydzielonego miejsca parkingowego dla osób niepełnosprawnych.

Budynek posiada jedno wejście, do którego prowadzi stopień. Brak pochylni lub innego rozwiązanie umożliwiającego wejście osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich. Strefa wejściowa nie jest zadaszona. Drzwi o odpowiedniej szerokości, za którymi znajduje się wiatrołap.

Nad wejściem umieszczony jest głośnik systemu Totupoint naprowadzający dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Ciągi komunikacyjne nie mają utrudnień w postaci progów. Szerokość korytarzy jest zgodna z warunkami technicznymi.

Obsługa Klientów odbywa się w pokojach, do których dostęp nie jest utrudniony. Biurka, przy których przyjmowani są Klienci, nie posiadają przedłużonych blatów. Biura nie zostały wyposażone w systemy wspomagające osoby z dysfunkcją słuchu oraz osoby z dysfunkcją wzroku. W głównym korytarzu znajduje się poczekalnia dla Klientów.

Budynek posiada dostosowaną toaletę o odpowiedniej przestrzeni manewrowej dla osób ze szczególnymi potrzebami. Drzwi są odpowiedniej szerokości, wejście nie ma progu. Przy otwieraniu i zamykaniu jest zachowany niski poziom wysiłku fizycznego. Włącznik światła umieszczony został na wysokości umożliwiającej korzystanie z niej osobom z niepełnosprawnościami. Przestrzeń transferowa znajduję się z jednej strony miski ustępowej i ma odpowiednie wymiary. Toaleta została wyposażona w uchylne, stabilne poręcze po obu stronach miejsca odstawczego. Miska ustępowa znajduje się na odpowiedniej wysokości. Umywalka jest dostępna dla osób poruszających się na wózkach (odpowiednia przestrzeń pod umywalką). Umywalka została wyposażona w uchylne, stabilne poręcze po obu stronach miejsca odstawczego. Lustro, wyposażone w uchwyt, zamontowane jest na zalecanej wysokości. Toaleta posiadają przycisk alarmu przyzywowego (wyposażony dodatkowo w linkę – przydatną w przypadku upadku osoby korzystającej z toalety na podłogę).

W lokalu nie ma miejsca dla opiekuna z dzieckiem.

W obiekcie zastosowano czytelną informację wizualną o drogach ewakuacji w postaci piktogramów i strzałek. W obiekcie zastosowano system powiadamiania alarmowego – dźwiękowy oraz świetlny.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij